ESV 5de op NK voor E teams.

prijswinnendE-team (Medium)

Op zaterdag 25 mei is in Naaldwijk het Nederlands Kampioenschap voor E teams gehouden. De Paardensprong uit Groningen werd met overmacht kampioen. In zeven ronden lieten ze slechts drie bordpunten liggen. VAS uit Amsterdam werd op eerbiedige afstand tweede met 11 matchpunten en 18 bordpunten.
Het team van ESV kon prima meekomen. Vijf ruime overwinningen en twee nederlagen leidde zelfs tot een bordpunt meer dan VAS maar een matchpunt minder, genoeg voor een 5de plaats in een veld van 40 teams.
Siem van Dael en Daan Baselmans haalden beiden een score van 5 uit 7 op respectievelijk bord 1 en bord 3; Jesse Allaart en Yichen Han haalden een score van 4½ uit 7 op respectievelijk bord 2 en 4.

Toernooiaankondiging

Johan van Mil toernooi

Over een kleine 2 weken organiseert onze vereniging wederom het Johan van Mil –toernooi tevens Open snelschaakkampioenschap van de NBSB. Het toernooi zou oorspronkelijk plaatsvinden op 8 juni, maar is verplaatst naar zaterdag 25 mei. Het zou mooi zijn als er een stevige afvaardiging van onze club present is. Vandaar dat ik jullie oproep je massaal aan te melden, ook de niet-snelschakers onder ons. Meedoen is tenslotte belangrijker dan winnen! Meer informatie en aanmelden via de site van het toernooi: johanvanmiltoernooi.nl.

Alvast bedankt!

Bas   06-50896085

Toernooiaankondiging

Op zaterdag 22 juni organiseert Dubbelschaak de tweede editie van het
Huub van Dongen Memorial toernooi.

Naast dat we natuurlijk de in 2011 overleden Huub memoreren op deze dag is het bovenal een gezelligheidstoernooi waar iedereen aan mee mag doen. Huub is oud lid van de Eindhovense Schaakvereniging, maar ook als je Huub niet kent zal het zeker een leuke schaakdag zijn.  Vorig jaar was de 1ste editie een grandioos succes met als sterke winnaar Twan Burg.

Iedereen is van harte welkom mee te komen spelen.