Teamtraining

Geacht Lid,

Namens het bestuur wens ik u prettige feestdagen en een goed 2014 toe!

Als de feestelijkheden achter de rug zijn, is er weer werk aan de winkel: TEAMTRAINING op 6 januari 2014! Alle leden kunnen deelnemen aan een training (leden die niet zijn ingedeeld bij een team kiezen zelf een training waarvan zij denken, dat het bij hun niveau past).

Met vriendelijke groet,
Eric Wijsman
Secretaris Eindhovense Schaakvereniging

Weer een ronde verder!

Eindhoven heeft HSC uitgeschakeld in de strijd om de NBSB-beker en zich daarmee geplaatst voor de halve finale!  Het werd 2 – 2 in Helmond maar Philippe en Eric wonnen aan de hoogste borden, vandaar.
EVS heeft zich ook geplaatst ten koste van OSV. Rochade – de Stukkenjagers alsmede BSV – Waalwijk moeten nog gespeeld worden.

De uitslag van de wedstrijd tussen DJC Stein en Eindhoven in de tweede ronde van de KNSB-beker-competitie welke vóór 18 december op het programma stond, is bij het ter server gaan van dit bericht nog niet aan mij bekend.
Enige navraag leert mij echter dat dit pas vrijdag 20 december te Maasmechelen beslist gaat worden. (En wel in ons voordeel: 3 – 1 voor Eindhoven!)

Zondag: Kerstjeugdtoernooi !

Het traditionele schaaktoernooi dat ESV alweer voor de 39e keer organiseert ofwel de vijftiende editie van het Han Mulder Kerstjeugdtoernooi wordt dit jaar gehouden op:

zondag 22 december vanaf 10:00 uur   (inschrijven 9:15 – 9:45) activiteitencentrum Burghplan, Fabritiuslaan 28 Eindhoven

Het kerstjeugdtoernooi maakt deel uit van het Brabant Criterium.
Zie voor meer informatie de pagina ‘Jeugd’ en de aankondiging.

NBSB-kampioen bij de meisjes:

Janne Allaart !

JanneEnWendy

Hier samen op de foto met Wendy Huang, die derde werd in de E-categorie.
Gefeliciteerd dames !  En wat een mooie beker !

Zaterdag werden ook zowel het C-team (Sam, Sourav,Ties en Siem) als het D-team (Jesse, Luuk, Kritin, Charlie, Jaap, Yichen en Arpit) zevende bij de Nederlandse Kampioenschappen.

Zondag bij de Eindhoven Cup werden Jesse, Alexander en Boet eerste in hun groep.

Uitslagen zaterdag 7-12

Vapro Geleen    –     ESV1          ½ – 7½
DJC Stein          –     ESV 2       6½ – 1½
Triple-Pion 1      –     ESV 3          1 – 7