Eindhoven B verspeelt titel

Een remise tegen De Stukkenjagers E bezegelde het lot. Een winstmarge, hoe klein ook, zou alle kansen nog in eigen hand gehouden hebben. In de laatste ronde zijn de Stukkenjagers immers vrij en zouden wij tegen De Toren de inhaalslag kunnen maken.
De Tilburgers verschenen gisteren in een tactische opstelling door de speler aan het eerste bord te wisselen met die aan het vierde bord. Alleen Dennis wist te winnen.
Zelfs de kansen die er aan bord vier opdoemden werden zorgvuldig om zeep geholpen. Stukkenjagers is terecht kampioen. Gefeliciteerd.

Eindhoven A versloeg de Stukkenjagers A overigens wel: 2½ – 1½

Het Roze Kasteel

De ontmoeting met de heren van Het Roze Kasteel had een lange voorgeschiedenis. Begin oktober was al aangegeven dat 26 januari niet goed uitkwam en is de wedstrijd op verzoek van de tegenstander een week vervroegd. Toen later bleek dat ze acht (!) afmeldingen hadden op die datum is met medewerking van Erik van Elven de strijd verschoven naar maandag 9 februari. Ik heb daar zeventien mailtjes over gewisseld en Jeroen waarschijnlijk een veelvoud. Dus toen de herdenking van Mario ook op die datum gepland werd, was er geen andere keus dan dit te combineren en achter de schuifdeuren te spelen. Het Roze Kasteel kreeg het desondanks niet voor elkaar om met vier man te komen. En wij kregen het niet voor elkaar om van hen te winnen!

Eindhoven A – Het Roze Kasteel A      2 – 2

De uitslagen

Eindhoven 1  –  Veldhoven 1             6 – 2
Eindhoven 2  –  DSC 1                   4½ – 3½
Eindhoven 3  –  Gardé 2                   5 – 3
Eindhoven 4  –  De Combinatie 2     4 – 4

Voor gedetailleerde uitslagen klik op de uitslagen.
Later volgen daar de verslagen.
De partij van Philippe staat op de pagina  ‘Partijen‘.

Herdenking Mario Teeuwen

Op maandagavond 9 februari  zal stil worden gestaan bij het overlijden van MarioTeeuwen. Hij was sinds de oprichting van Schaakvereniging Triple-Pion bestuurslid met de functies van Extern Wedstrijdleider en Jeugdleider. Daarvoor is hij onder andere Penningmeester en Intern Wedstrijdleider geweest bij Schaakvereniging Tivoli. Deze is in 2006 na een fusie opgegaan in S.V. Triple-Pion.

Op deze avond zullen wij Mario herdenken met enkele sprekers en zal eenieder die dit wil de gelegenheid krijgen in het kort iets over Mario te zeggen. Van 20:00 tot ongeveer 21:00 uur zullen wij gebruik maken van de grote zaal en daarna gaan we verder in de barruimte. De avond is georganiseerd door S.V. Triple-Pion in samenwerking met de Eindhovense Schaakvereniging.

Wij nodigen hierbij iedereen die Mario een warm hart toedraagt uit om deel te nemen aan deze avond. De locatie is Activiteitencentrum Burghplan, Fabritiuslaan 28 te Eindhoven.

Namens bestuur en leden van S.V. Triple-Pion

Henny Valks

KNSB-rating

De nieuwe lijst is uit.