Clubkampioenen

Karel Jeurissen – Ewout Snoeck    ½ – ½
Ewout Snoeck – Karel Jeurissen     0 – 1

Pupillenkampioen van Nederland

Zaterdag 20 juni werd in Roosendaal de Nationale Pupillendag gehouden. Dit is het Nerderlands Kampioenschap voor jonge schakers in de categorieën F (geboren in 2006), G (geboren in 2007) en H (geboren in 2008 of later). Vanuit ESV waren er vijf deelnemers aanwezig, en niet zonder succes!

IMG_3143Alexander won de F categorie. Hij moest alleen in de laatste ronde een half puntje afstaan en won verder al zijn partijen. Yichen won de G categorie, met de maximale score van 7 uit 7. Wendy wist hetzelfde kunstje te doen in de H categorie. Zij is daardoor algemeen en meisjeskampioen. Elysia is als vijfde meisjes geëindigd in de H categorie. Valentijn viel met 3 uit 7 helaas buiten de prijzen in de G.

Johan van Mil toernooi, een oproep

Aanstaande zondag 21 juni organiseert onze vereniging alweer voor de zevende keer het Johan van Mil toernooi. Behalve om heel veel geld (1500 euro !) wordt er gestreden om het Open Persoonlijk Snelschaakkampioenschap der NBSB.
Het luttele feit dat u op beiden ogenschijnlijk geen kans maakt mag en zal u er, als lid van de Eindhovense schaakvereniging, niet van weerhouden aan deze jubileumeditie, in het kader van het honderdjarig bestaan van onze vereniging, deel te nemen. Toch?

Voor meer informatie: zie de website.
Ter voorbereiding: zie deze database.

4de Huub van Dongen Memorial

Dubbelschaak ‘97 organiseert op 20 juni het 4de Huub van Dongen Memorial toernooi. Het bijzondere van deze editie zal worden dat er live muziek tussen (en misschien zachtjes tijdens) de partijen gespeeld zal worden. De muziek wordt verzorgd door de band Two of Us. Deze band, waarvan het 2-tal familie is van Huub, speelt voornamelijk muziek uit de jaren ‘60 en hebben onder andere een groot deel van de liedjes van The Beatles en ook Simon & Garfunkel in hun repertoire staan. Een en ander zal gecombineerd worden met een pubquiz tussen de wedstrijden door en hiervoor is in het bijzonder een heuse quizmaster opgetrommeld! Maar vrees niet als je muziekkennis niet groot is…
Er wordt nog altijd een rapidtoernooi geschaakt van 7 ronden met 15 min pppp.

Ook na het toernooi tot aan de barbecue zal de band je laten genieten van de prachtigste nummers van The Sixties. Kortom… een niet te missen evenement !
Meer informatie over het toernooi, alsmede de opzet, is te vinden op de toernooisite: www.dubbelschaak.nl/memorial.

S.V. Bladel 50 jaar

Zaterdag 13 juni receptie en simultaan door IM Sander van Eijk. Aanvang 13:00 uur, aanschuiven kan tot 14:30 uur. Aanmelden is niet verplicht, op tijd aanwezig zijn wel. Iedereen is van harte uitgenodigd om het glas te heffen op het jubileum, zo lees ik hier en daar in krantenberichten. De receptie begint overigens om 16:30 uur.
Felicitaties namens de Eindhovense Schaakvereniging.