Bas clubkampioen

Bas van de Plassche is voor de 19e keer clubkampioen bij ESV geworden. Daarmee is Bas verreweg de meest succesvolle deelnemer aan de interne competitie van de afgelopen honderd en twee jaar. Dat is hij trouwens al sinds 2011 toen hij zijn vijftiende titel binnenhaalde, één meer dan Louis Stumpers voor 1963 volgens de lijst die Jules Welling heeft samengesteld. In de periode Stumpers staat weliswaar vijf keer ‘uitslag onbekend’ maar het lijkt me sterk dat Louis die alle vijf gewonnen heeft. Misschien kan onze statisticus Frits daar zijn licht over laten schijnen ? Bas gefeliciteerd !

In de B/C/D categorie is de strijd nog niet gestreden. De herfstkampioenen waren Frits, Loek en Ton, nu zijn het Jan, Loet en Karel waarmee het programma voor volgende week ‘Finale Interne Competitie’ als volgt luidt:

B: Frits Schalij – Jan Toorman
C: Loek van Rey – Loet Versfeld
D: Ton Storcken – Karel Jeurissen

Zij zullen in twee partijen met verwisselde kleuren tegen elkaar uitkomen onder het toeziend oog van de rest van de club die in een andere zaal gelegenheid krijgen de zetten te be- c.q. veroordelen. Dit alles mede mogelijk gemaakt door een aantal vrijwilligers die de communicatie tussen de zalen gaan verzorgen en een deskundige die op drie demonstratieborden de zaal van duiding kan voorzien.