Zo gaan we het doen

Schaken verloopt als het even kan volgens de regels van het spel. Wij hebben daarvoor een reglement. Op 16 september begint de competitie weer. Op de website van de bond kun je dan nog even opzoeken, hoe het ook alweer zat en of er nog iets veranderd is. Op deze pagina vind je onder B. Competitie- en bekerreglement; een nieuwe pagina met een link naar het KNSB-competitiereglement. Beetje omslachtig maar vooruit, de gemiddelde webmaster kan dat wel vinden en u nu dus ook.
Er bestaat echter ook zoiets als de competitiegids, een compleet naslagwerk met onder meer de kortste route naar een uitwedstrijd en of ze daar wel broodjes hebben of niet. De route naar de gids gaat via schaakbond.nl/competitie/knsbcompetitie/download.
De gids van dit jaar bevat zoals gebruikelijk ook het reglement. Maar dat reglement is niet hetzelfde als het reglement dat via de link op de website te bereiken is. Informeer dus even voordat u protest aantekent bij de commissie van beroep tegen een vermeende dwaling van de wedstrijdleider, wat de spelregels zijn.

(Ik vermoed dat die uit de gids niet zullen gelden, maar die gidsen worden ook gedrukt dus dat is lastig te wijzigen. Ze zijn wel een jaar eerder opgesteld dan de andere.)