Gewonnen maar toch verloren

ESV 1 – UVS 1                     4½ – 3½
ESV 2 – De Drie Torens 1    3½ – 4½
ESV 3 – HMC Calder 4         4½ – 3½

Eindhoven 1 won van UVS met het kleinst mogelijke verschil. Concurrent Vianen DVP won echter met 5 – 3 van Veldhoven waardoor Eindhoven nu twee matchpunten en vijf bordpunten achter staat. Rekenkundig kunnen wij dus nog kampioen worden maar ik denk dat zij dat niet gaan worden.
Voor Eindhoven 2 lijkt het doek gevallen; zij verloren het degradatieduel van De Drie Torens waar ze voorafgaand aan deze ronde nog de voorlaatste plaats mee deelden met ieder evenveel matchpunten (4) en bordpunten (23½). Alleen Venlo deed het dit seizoen slechter. Waarschijnlijk kunnen wij rekenkundig nog degradatie ontgaan, maar ook hier verwacht ik dat er een klein wonder moet gebeuren willen zij dat ontlopen.
Twan gaat emigreren naar Zuid-Holland, Frits overweegt iets soortgelijks, terwijl Jan Vosselman openlijk gesolliciteerd heeft naar een plaatsje in het vierde team.
Wordt vervolgd op 10 mei.
Eindhoven 3 heeft in de vorige ronde zijn beste kansen verspeeld, maar vandaag zijn we een plaatsje gestegen op de ranglijst. Ad verloor, maar Erik won. Walter sleepte het winnende punt binnen. Gestegen mede door het verlies van WLC 2 uit bij de Triple-Pion (5 – 3). Alleen als De Kemppion tegen Dubbelschaak twee punten* of minder maakt vandaag worden wij kampioen. (Bij 2½ punt eindigen we gelijk. Het onderlinge resultaat was 4 – 4, maar zij waren beter aan de hogere borden) Puur rekenkundig dus. Ik denk dat ook zij het niet gaan redden…
(*12-04-’14  20:30 uitslag nog onbekend)

p.s. Zojuist is bekend geworden dat de Kemppion heeft gewonnen en dus kampioen is geworden. Eindhoven eindigt op de tweede plaats. WLC wordt vierde.