Clubkampioenen

De finales over twee partijen gingen tussen:

A:  Bas van de Plassche – Rene Moonen             remise en Bas wint met wit
B.  Frits Schalij – Jan Schot                                   remise en Frits wint met wit
C.  Rob van der Weegen – Albert Coenen             2x winst voor Rob
D.  Hans Reusink – Peter Roozemond                    1-0  (Hans winterkampioen)
     Ron van HoogstraatenHans Reusink         remise (beiden kampioen)

De partijen in de A groep tussen Bas en Rene zijn na te spelen via de viewer.
Allen gefeliciteerd, maar Bas in het bijzonder: Hij is voor de achttiende keer kampioen!

2 gedachten over “Clubkampioenen

1. Twan heeft als redacteur van De Raadsheer een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. Hij bleek, naast een scherpe blik op schaaktechnische zaken, ook oog te hebben voor culturele ontwikkelingen binnen onze club. Het was immers Twan die het dichttalent van Ron van Hoogstraaten ontdekte, en hem vervolgens met een prachtig gedicht liet debuteren in De Raadsheer! Twan classificeerde zijn stijl als “licht archaïsch in het episch genre”, daarmee blijk gevend van een grandioos poëtisch inzicht.
    Het culturele niveau in Alphen a/d Rijn zal beslist tot grote hoogte stijgen!

2. Die Twan Kastelijn duikt toch elke keer weer op als er een nieuwe kampioen van stapel loopt! Jammer dat hij na 1976 (zie onze eigen site!) deze stunt niet meer heeft kunnen herhalen,maar tot voor kort wel veel heeft gepubliceerd.
    Hij schijnt zelfs om onduidelijke redenen nu toch zelfs van onze ledenlijst te worden geschrapt. Ik ben benieuwd wat ze in Alphen ad Rijn met hem gaan beleven!