NBSB PK ABCD jeugd (update 4e speeldag: Kritin 5de)

Zaterdag 27 december starten in Kaatsheuvel de persoonlijke kampioenschappen voor de jeugd. Vanuit ESV zijn er vijf deelnemers in de D categorie: Wouter, Judah, Yichen, Janne en Jesse. In de C categorie schaakt Kritin mee.

De eerste speeldag:
Aan het einde van de eerste speeldag staan de ESV-ers er goed voor. Jesse staat (gedeeld) 1e met een 100% score. Yichen volgt hierna met 2,5 punt  uit 3 op een gedeelde 3e plek. Wouter en Janne hebben beide 2 punten en staan gedeeld zesde. Judah had een beetje pech en trof vooral sterke tegenstanders hij heeft 1,5 punt gehaald en staat hiermee op de 14de plek. Kritin staat in de C na 2 partijen ook gedeeld eerste.

Zondag de eerste ronde wordt het spannend voor Kritin, hij mag dan tegen medekoploper Luuk. Ook voor Jesse is het een belangrijke partij, hij schaakt dan tegen medekoploper Victor, dit alles is natuurlijk thuis te volgen via de liveborden
(om 10 uur).

De tweede speeldag:
Kritin wist zijn gedeelde eerste plek niet vast te houden. Hij verloor van Luuk en schaakte daarna remise tegen Thomas. Maar met 2,5 uit 4 rondes staat hij met nog 5 andere spelers op een gedeelde tweede plaats.

Kritin schaakt tegen Luuk

Ook Jesse is zijn 100% score kwijt. Na winst op Victor in ronde 4  verloor hij in de vijfde ronde van Mika. Mika gaat nu aan de leiding in de D categorie met 5,5 uit 6. Gevolgd door Jesse op een gedeelde tweede plaats met 5 uit 6. Op de vierde plek staat Yichen met 4,5 punt. Judah heeft 3,5 punt en staat op een gedeelde 8ste plek. Wouter komt op een gedeelde 12e plek met 3 punten. Janne heeft het toernooi vandaag na de vierde ronde verlaten omdat ze ziek was geworden.

Morgenochtend schaken Jesse en Yichen tegen elkaar. Als de liveborden dan ook werken is het live te volgen.

De derde speeldag
De dag begon goed voor Kritin, hij won van Ruben. Daarna werd het knap remise tegen de hoger geplaatste Joppe. Kritin staat nu op een gedeelde derde plek met 4 uit 6. Een punt achter de koploper.

Ook voor Jesse begon de dag goed, voor Yichen helaas minder. Jesse won de onderlinge partij. De nummer 1 van dat moment verloor zijn partij en zo kwam Jesse weer op een gedeelde eerste plek te staan. Die positie heeft hij niet meer losgelaten, de laatste twee rondes sloot hij ook winnend af. De directe concurrent liet een halfje liggen en dus werd Jesse Brabants Kampioen categorie D.DSC_2834_l

Judah en Wouter wisten er vandaag nog flink wat punten bij te scoren. Zij eindigden beide op 5 uit 9 in de subtop op een gedeelde 7de plaats. Waarbij Judah (8ste plek) net iets meer weerstandspunten had dan Wouter (9de plek).

Yichen vond na zijn verliespartij tegen Jesse zijn vorm niet meer terug. Beide laatste partijen verloor hij ook. Zo kwam hij met een 50% score op de 12de plek.

Morgen is de laatste speeldag van het PK C.

De vierde speeldag:
Kritin mocht vandaag de laatste ronde tegen Charlie. Het ging heel lang gelijk op, maar in het eindspel met 1 toren en pionen bleek Charlie uiteindelijk toch sterker. Zo eindigde Kritin op de vijfde plek.

Het toernooi is te volgen via de toernooisite met liveborden en regelmatige updates van uitslagen en indelingen.