Eindhoven 2 kampioen!

Zo luidt het verhaal. Maar vanavond zal de bevestiging komen.
Eindhoven 2 won zelf met 6 – 2  van De Raadsheer 1 maar Waalwijk 1 stond een matchpunt voor voor de laatste ronde begon. Na afloop fluks de mannen van Checkmate 1 gebeld. Bleek dat ze 2 – 0 voorstonden en nog zes borden te gaan.
Competitievervalsing? Nee, er stond die middag twintig kilometer file op de A2 en ze waren een uurtje later begonnen. Enfin, het verlossende telefoontje kwam drie kwartier later: Checkmate had zijn vierde punt gescoord en daarmee Waalwijk minimaal een matchpunt ontnomen. De rest is voor de statistiek*.
Veel spannender wordt het niet. Volgend jaar weer landelijk. Voor nu: gefeliciteerd!

Eindhoven 1  –  Voerendaal 2       6½ – 1½

* Het werd uiteindelijk 5 – 3. Daarmee is Checkmate 1 nog boven Waalwijk 1 op de tweede plaats geëindigd.

Zie hier het jaaroverzicht in cijfers van alle Eindhovense teams.