E team vierde op NK

Zaterdag 30 mei werd in Zuid-Scharwoude het Nederlands Kampioenschap teams t/m 10 jaar gehouden. Het ESV team bestond uit Yichen, Alexander, Janne en Wendy en teamleider Florian.

ESV E team

De eerste drie rondes tegen Hoogland 1, Klim-op 2 en De Toren Arnhem 1 werden eenvoudig gewonnen. En na drie rondes stond ESV op 6 matchpunten en 11 bordpunten. De vierde ronde mochten ze tegen de Brabantse concurrent STB die met vier sterke Vlaamse jeugdspelers de absolute favoriet voor de titel was.

18281167261_10b277acc7_k

Dit zou een hele lastige ronde worden en STB bleek een maatje te groot. Yichen, Alexander en Wendy wisten een remise te schaken en Janne verloor haar partij.

De vijfde ronde stond Botwinnik op het programma, deze ronde werd eenvoudig met 4-0 gewonnen. Ronde 6 wederom een sterke tegenstander, VAS 1. En helaas bleken deze jongens ook een maatje te groot. Alleen Janne wist na een lange partij een punt te scoren. 17659380923_e760ce5aae_k

De zevende en laatste ronde mochten ze tegen Almere. Dit werd een spannende ronde met kansen voor beide teams en het werd uiteindelijk een gelijkspel. Dit maakte dat ESV 9 matchpunten haalde en op bordpunten op de vierde plek eindigde.

Pos Team MP  BP  WP  SB
19
100
249

Yichen haalde op het eerste bord 3,5 punt, Alexander op bord twee 5,5 punt, Janne op bord drie 6 punten (zij kreeg hiervoor een prijsje omdat ze hiermee het tweede meisje was geworden) en Wendy op bord vier 4,5 punt.

Alle uitslagen en veel foto’s zijn te vinden op de toernooisite. De foto’s gebruikt in dit verslag zijn ook van de organisatie van het toernooi.