Clubavond

Onze clubavond wordt gehouden in Activiteitencentrum Burghplan, Fabritiuslaan 28, 5645 ES Eindhoven, 040-8458229.  Op maandagavond is de zaal om 18.30 open voor de jeugdafdeling en om 19.30 voor de senioren.

Vanaf 19.45 wordt de interne competitie gespeeld. De speciale vorm  van het Zwitsers systeem laat toe, dat iedereen die wil spelen ook kan spelen. Wanneer men een keer verhinderd is, is dat in het  systeem op te vangen. Om zich te kwalificeren voor de einduitslag moet men volgens het reglement een minimum aantal partijen spelen. Om echt clubkampioen te worden is in de praktijk nodig dat men toch wel heel regelmatig meespeelt.

Aan de geanimeerde interne competitie doen zo’n 40 spelers mee,  waaronder de meeste spelers uit de top van de club. Wel is het mogelijk ook tijdens het seizoen te starten, men hoeft geen half jaar te wachten.

Op een achttal maandagavonden is er een wat luchtiger programma. Meestal een rapidtoernooi, soms een lezing of een andere speciale activiteit. Zie hiervoor de agenda.

Meestal is op de maandagavond na de externe competitie ook de Raadsheer (het  clubblad) ter beschikking met de uitslagen en verslagen van de wedstrijden van de afgelopen zaterdag. Voor veel leden is dit de aanleiding om in ieder geval dan naar de club te komen.