Clubavond

Onze senioren clubavond wordt gehouden in Gemeenschapshuis Genderdal, Boccherinilaan 6,  5653 HE Eindhoven, 040-2520355. Op maandagavond is de zaal om 19.30 open.
De jeugd speelt in Het Augustinianum, Van Wassenhovestraat 26, 5613 LL  Eindhoven.

Vanaf 19.45 wordt de interne seniorencompetitie gespeeld. De speciale vorm  van het Zwitsers systeem laat toe, dat iedereen die wil spelen ook kan spelen. Wanneer men een keer verhinderd is, is dat in het  systeem op te vangen. Om zich te kwalificeren voor de einduitslag moet men volgens het reglement een minimum aantal partijen spelen. Om echt clubkampioen te worden is in de praktijk nodig dat men toch wel heel regelmatig meespeelt.

Aan de geanimeerde interne competitie doen zo’n 50 spelers mee,  waaronder de meeste spelers uit de top van de club. Wel is het mogelijk ook tijdens het seizoen te starten, men hoeft geen half jaar te wachten.

Op een tiental maandagavonden is er een wat luchtiger programma. Meestal een rapidtoernooi, soms een lezing of een andere alternatieve activiteit. Zie hiervoor de agenda.

De Raadsheer (het  clubblad) verschijnt 3x per jaar met o.a. de uitslagen en verslagen van de wedstrijden van de interne en externe competitie.