Na de winst in de 1e ronde kregen we nu een sterkere tegenstander in HSC 3. Rinus was verhinderd, maar in zijn plaats kregen we Gerardo Santiago op
bord 1. In een Grand Prix Attack kreeg Hans de kans de f-lijn te openen en deze te bezetten met een toren. Met zijn paarden op de 5e en 6e rij, en zwarts koning in de hoek moest hij nauwkeurig blijven spelen om geen schade op te lopen. Onder druk van Hans dartelende paarden greep zwart mis waarna Hans, zoals op de website van HSC staat vermeld, een feeëriek paardmat kon geven. Ron kreeg een zeer sterke aanval te verduren die hem noodlottig werd. Karel speelde tegen een jonge tegenstander die de laatste tijd sterk in rating was gestegen. Hij wist een pion op de 7e rij te krijgen, maar Karel kon door eeuwig schaak dit net verhinderen en er werd tot remise besloten. Ton kwam terecht in een vreemde stelling, waarbij zijn Koning aankeek tegen triplepion, kreeg zelf een vrijpion, maar heeft waarschijnlijk een achtergebleven pion laten veroveren, waarna er een race begon om het eerste een Dame te halen. Dat verloor hij en toen was de partij over. Ikzelf kwam al snel onder druk te staan hetgeen steeds erger werd. Uiteindelijk was de stelling hopeloos. Toen een paar zetten gedaan met een poging eeuwig schaak te forceren. Dit zorgde nog wel voor veel nadenken, maar het hielp niet meer.
Paul zorgde weer voor een positief resultaat door van Mario te winnen, nadat hij van twee aanvallende torens er een had weten uit te schakelen. Peter had een sterke aanval opgebouwd, die echter net niet doorsloeg en uiteindelijk remise werd. Als laatste was Gerardo nog aan het spelen, met beide twee torens en Gerardo een pion minder. Toen dit ook remise werd hadden we dus nipt verloren. Volgende ronde moeten we uit tegen Sint Oedenrode die nog op 0 punten staan. Het wordt dus voor ons een belangrijke wedstrijd.

Flip Stomps
Eindhoven 4 – HSC 3
1.Gerardo Santiago(1876) – Roland Robinson(1763) 0,5 – 0,5
2 Peter Roozemond(1617) – Jack Ruijs(1789) 0,5 – 0,5