Jeugd

Voor de jonge schakers heeft de Eindhovense Schaakvereniging een jeugdafdeling. De jeugdafdeling is voor schakers van alle niveaus, van beginners tot toppers. We zijn erg trots dat de afgelopen jaren onze kinderen een flink aantal Nationaal kampioenschappen hebben binnengehaald. Maar ook de beginnende schakers krijgen bij ons volop aandacht.

Onze jeugdafdeling komt bijeen op maandagavond van 18:45 tot 20:00 uur. Een jeugdavond bestaat uit twee delen: van 18:45 tot 19:30 wordt lesgegeven en vanaf 19:30 beginnen de partijen. Iedereen wordt ingedeeld tegen een tegenstander van ongeveer hetzelfde niveau. Als een partij gauw klaar is mogen de kinderen nog een tweede partij spelen. Om 20:00 uur zijn de meeste partijen afgelopen (als een partij erg lang dreigt te duren zetten we er een schaakklok bij). De uitslagen en standen van de competitie komen op de website.

Voor de lessen zijn de kinderen in verschillende groepen ingedeeld. Er wordt lesgegeven volgens de stappenmethode, maar bij de hogere groepen wordt ook vaak een partij uit de competitie besproken. Wij zijn erg blij dat de jeugdafdeling gebruik mag maken van de Internationale School Eindhoven dit is een ideale les omgeving.

Jeugdleden leren veel als ze mee doen aan toernooien. Vooral voor de beginnende schakers is de Eindhoven Cup leuk, maar er zijn tal van andere toernooien op alle niveaus. Wij proberen de jeugdleden zoveel mogelijk op de hoogte te stellen van het aanbod van jeugdschaaktoernooien. We proberen ook altijd met de club mee te doen aan jeugdteamwedstrijden. Veel kinderen vinden het leuk om in een team te spelen. Spelen in een team verhoogt de samenhorigheid tussen de kinderen.

Onze schaakvereniging is de laatste jaren enorm gegroeid en we doen er alles aan om iedereen die dat wil bij ons te laten schaken. Helaas is het aantal aanvragen zo groot dat we een wachtlijst hebben moeten instellen. Om op de wachtlijst te komen, kun je contact opnemen met Jochem Berndsen. Vermeld a.u.b. in je mail de naam, de geboortedatum en het geschatte niveau van je kind(eren).

Zodra er een plaats beschikbaar is, word je uitgenodigd voor drie gratis proeflessen. Daarna kun je inschrijving voltooien via het inschrijfformulier (There is also an English enrollment form.)

Waar: Internationale School Eindhoven, Oirschotsedijk 14B, 5651 GC Eindhoven. Gebouw ro.

Wanneer: Maandagavond van 18:45 tot 20:00 (van 18:30 tot 18:45: Binnenkomen).

Contributie: heel jaar € 70, vanaf 1 december € 60, vanaf 1 maart € 50.

Fred

Om half acht begint de interne competitie. Het gaat er serieus aan toe!

ElysiaValentijnElysia en Valentijn zijn hier in gevecht om de eerste plaats.
DennisTheoOok Dennis neemt het zeer serieus.
Winnaars_AgroepAan het eind van de competitie nemen de prijswinnaars hun bekers in ontvangst.

Winnaars_BgroepDe prijsuitreiking in de B groep is al een stuk ontspannender.

15 gedachten over “Jeugd

1. My son would like to undertake the trainings at ISE and what is the procedure
    .My son studies at ISE also.

Kindly do the needfull.

Thanks
    Syamsunder.S

• Gelieve contact op te nemen met Jochem Berndsen. (Zie het artikel hierboven of de pagina bestuur voor de contactgegevens.)

2. My kids, 5 and 7 year olds, are interested in playing chess. I would like to bring them to chess clubs for orientation and see if they like it to play there. How can we make an appointment with the club ?

Thanks !

3. Hallo, ik heb hetzelfde vraag. Ik wil mijn dochter van 7 jaar een keer komen kijken. Ze speelt ook thuis.
    Is dat mogelijk bij u een proefles te doen?

Alvast bedankt.
    Met vriendelijke groet,
    Nailya

4. Pingback: Het nieuwe seizoen | Eindhovense Schaakvereniging

5. Hallo,
    Mijn zoon van 9 speelt al enige tijd thuis zelf schaken en zou graag een keer willen kijken bij jullie schaakverenig. Is het mogelijk dat hij een keer kan komen kijken evnt mee zou mogen doen?
    Als hij het leuk vind dan zou ik hem graag willen inschrijven.

Groetjes Selma

6. Geachte mensen van de ESV,
    Graag zou ik mijn 2 kinderen (10 en 9) bij jullie vereniging willen inschrijven.
    Mogen ze een keer komen kijken en proberen? Ze zijn allebei beginners.

Alvast bedankt.

7. Geachte heer/mevrouw,
    Graag wil ik mijn zoon en dochter inschrijven voor schaaklessen.
    Ze willen graag een keertje komen proeven,kan dat ?
    En graag zou ik een beetje meer informatie krijgen over jullie schaaklessen.