Het verloren verslag

Ik had een verslag van deze ronde gemaakt, maar vergeten dat er vorige keer geen raadsheer was alles overgeschreven voor de 4e ronde. Rinus begon tegen een voor hem goede bekende.  Wat waarschijnlijk niet vaak voorkomt, beiden hadden exact dezelfde rating (1797). Rinus bracht wel het eerste punt binnen. Hans leek gewonnen te staan tegen Mario, maar vergat in een combinatie een paardvork van Mario, waardoor de partij omsloeg en toch verloren ging. Bij Peter werd de druk te groot en konden de stukken in de doos. Karel wist fraai van Arnold te winnen ook al vertelde Arnold later dat hij gewonnen had gestaan. Ik kreeg met zwart het Cochrane gambiet tegen(in het russisch op zet 4 P x f7). Ik kende het niet en heb het een hele tijd erg benauwd gehad, maar er toch met voordeel uit en wist te winnen. Pieter kwam een kwaliteit achter en haalde het niet. Bleef over onze Paul die tegen Jos Dankers speelde. Paul hield lang stand ondanks het probleem dat hij ook voor Jos de zetten moest doen, hetgeen niet goed is voor de concentratie. Het eindspel met een pion minder was echter niet meer te houden.

Alhoewel Triplepion gemiddeld 150 elo punten meer had dan wij had er deze keer toch meer in gezeten.

Flip Stomps

Eindhoven 4 1543 Triple-Pion 1695 3-5