Kroegschaaktoernooi

(click here for an English version)

Het was vanmiddag gezellig in Hubble café. 29 Schakers gingen blijmoedig de strijd met elkaar aan in de hoop aan het eind van de middag naar huis te kunnen gaan met een bierpakket. Het ging hierbij meer om het spel dan om de knikkers.

Vooraf hadden we het doel om een laagdrempelig toernooi te organiseren, waarbij we de schaakvreugde konden delen met schakers die niet lid zijn van een club. Dit werd goed bereikt, de helft van de deelnemers was een zogenaamd thuisschaker. Tijdens het toernooi bleek meermaals dat zij ook zeker een potje konden schaken, meerdere clubspelers vielen hieraan ten prooi.

Al snel in het toernooi bleek dat de strijd om de eerste plaats tussen twee spelers ging: Bas en Thijs. In het onderlinge duel trok Bas aan het langste eind. Hij wist ook alle andere partijen te winnen. Thijs werd tweede en de derde plaats was voor Rien. De prijs voor de beste thuisschaker ging naar Reimer. Morris ging er vandoor met het bierpakket voor de beste TU/e-student.

Gezien het succes van deze editie gaan we dit concept zeker vaker doen, te beginnen met een zondag vlak na de zomervakantie. Houd de website in de gaten!