Eindhoven 2 speelde tegen het sterke DJC Stein, het team dat vorig seizoen nog tegen Eindhoven 1 moest spelen in de tweede klasse. Toen werd het in de laatste ronde 5-3 voor Eindhoven.

Het werd al vroeg in de middag duidelijk dat we geen echte vuist konden maken. Twan op bord 8 kreeg met zwart een zware koningsaanval over zich heen met een opmars van de witte f- en g-pion en kon zelf niet genoeg tegenkansen creëren.

Jan Toorman probeerde op de witte velden te spelen in een Siciliaan waarbij wit snel g3 speelt, door snel d5 en Dxd5 te spelen. Dit pakte niet zo goed uit, want de zwarte koningsvleugel bleef lange tijd niet ontwikkeld. Dit tijdsverlies bleek te uiteindelijk te veel.

Frits had een mooie aanvalsstelling gecreëerd en had een hele sterke aanval. Hij had echter zoveel tijd geïnvesteerd in het vinden van de juiste voortzetting, dat zelfs de extra tijd die Jan door het indrukken van de verkeerde klok tot tweemaal toe aan Frits heeft gegund niet genoeg was om alle tactische mogelijkheden te zien. Frits koos de verkeerde zet en dat kostte ineens materiaal.

Jeroen had een ingewikkelde stelling overgehouden aan een Grand Prix aanval met voor beide spelers mogelijkheden. Een zwart pionoffer op g5 om met het paard e5 te bezetten werd door wit aangenomen. Doordat de pion weg was marcheerde het witte paard van e2-f4-d5 naar e7 om daar een kwaliteit te winnen.

Hans vd Hurk leek een tijdje de beste papieren in handen te hebben. Zijn tegenstander vloog recht op de witte koning af en liet het niet na om daar materiaal voor te offeren. De zwarte stukken coördineerden erg goed waardoor de strijd uiteindelik in remise eindigde.

Hans Bosscher had het inmiddels ook zwaar en moest proberen een stelling met materiaal achter te verdedigen. Er word nog een tijd doorgespeeld, maar het overwicht van wit was te groot om echt remisekansen te hebben.

Bas had een rustige partij waar voornamelijk op de damevleugel gespeeld werd, en waar er niet echt een favoriet aan te wijzen was. Er werd afgewikkeld naar een toreneindspel met f en g pion tegen een g-pion voor Bas. Zijn tegenstander probeerde nog van alles om te winnen, maar moest genoegen nemen met een half punt.

Als laatste was Alessandro bezig. In een levendige partij verloor hij een kwaliteit in het middenspel, maar kreeg daar een erg sterk paard op e5 voor terug en een toren die de zevende rij domineerde. In de eindstelling wist Alessandro een erg fraaie geforceerde remise te vinden.

DJC Stein 2151 Eindhoven 2 2002
1. FM Roel Hamblok 2358 Alessandro di Bucchianico 2088 ½ ½
2. FM Jelle Sarrau 2303 Hans Bosscher 2058 1 0
3. Fabian Miesen 2182 Hans van den Hurk 2033 ½ ½