Heide competitie

In de interne jeugdcompetitie proberen we de kinderen zoveel mogelijk te laten spelen tegen kinderen van hun eigen niveau. Voor de sterkste schakers van de club betekent dit dat ze telkens tegen elkaar spelen. De meeste jeugdschaakclubs kennen dit probleem. Om onze sterkste jeugdspelers een breder arsenaal aan tegenstanders aan te bieden hebben we de Heide competitie gestart. De Heide competitie is een samenwerking tussen JSC de Pionier uit Helmond, SV Deurne en SV de Combinatie uit Asten. De sterkste jeugdspelers van deze club mogen spelen in een gemeenschappelijke competitie. De competitie telt zeven rondes en de week na een ronde worden de partijen besproken met een trainer.

Interessante tactische en strategische momenten uit de partijen worden verzameld in opgavenbladen. Op deze pagina staan de opgavenbladen en de partijen.

Competitie        Bespreking        Ronde
6 februari          27 februari           4
13 maart           20 maart              5
10 april             17 april                 6