De Heide competitie is begonnen!

Voor de jeugdige talenten van onze club is het leuk om de degens ook eens te kruisen met andere sterke jeugdspelers, in plaats van altijd op de interne competitie tegen dezelfden te spelen. Dit geldt natuurlijk ook voor andere clubs. Daarom hebben de jeugdafdelingen van SV Deurne, JSC de Pionier (Helmond) en ESV besloten om een gemeenschappelijke competitie te organiseren voor de betere jeugdspelers. We hebben dit de “Heide competitie” genoemd (Helmond, Eindhoven, Deurne). Op het laatste moment heeft de Combinatie uit Asten zich hier ook nog bijgevoegd (maar dit heeft niet meer geleid tot een naamswijziging). Er doen 16 spelers aan mee. Van onze club zijn dat Yichen Han, Alexander Rutten, Wouter Trieling, Kritin Motamarri en Ties Schalij. Er wordt 9 keer per seizoen gespeeld op een vrijdagavond en de week na een competitieronde worden de partijen samen met de kinderen geanalyseerd door Jos Sutmuller of Frits Schalij. Vrijdag 10 oktober was de eerste ronde en 17 oktober de eerste analyseavond. De uitslagen en partijen staan op onze website. Uit de partijen zijn ook een aantal opgaven geselecteerd. Probeer ze maar eens op te lossen!