E team Brabants kampioen

Bij de Brabantse jeugdteamkampioenschappen in Tilburg speelden twee E teams van de Eindhovense SV mee. Het eerste team werd kampioen, het tweede team derde.

De verwachtingen van het eerste team waren hoog gespannen, alle spelers behoren tot de Brabantse top. De spelers maakten die verwachtingen volledig waar. Elke wedstrijd werd ruim gewonnen en één ronde voor het einde was de buit al binnen.

Het tweede team had het een stuk lastiger. In de eerste ronde moesten ze een 4-0 nederlaag slikken tegen ons eerste team, in de tweede ronde verloren ze met 3-1 van de latere nummer twee de Pionier uit Helmond, maar daarna wonnen ze alle wedstrijden en behaalden ze een keurige derde plaats die recht geeft op deelname aan het Nederlands kampioenschap.

Esv1-Esv2_2

Dit is het begin van de eerste ronde. Links zit ESV 1 met op het eerste bord Wendy Huang, rechts ESV 2 met op het eerste bord Ivan Ponomarev.

Esv2_2

ESV 2 bij de prijsuitreiking. Van links naar rechts: Luke Wu, Ivan Ponomarev, Dennis Zhang en Luna Huang.

Esv1_2

ESV 1 bij de prijsuitreiking. Van links naar rechts: Valentijn van Warmerdam, Elysia Feng, Wendy Huang en Tommy Grooten.

(foto’s: Herman Grooten)