E team net geen Nederlands kampioen

Ons E team is er zaterdag niet in geslaagd om bij het Nederlands kampioenschap voor de derde keer de titel naar Eindhoven te halen. Wel behaalde ze een keurige tweede plaats. Magnus Leidsche Rijn bleef ons team op bordpunten voor. ESV was op het NK met drie teams vertegenwoordigd. Ons tweede team werd zevende en ons derde team 39ste.

Ons eerste team was één van de favorieten en won ook zes van de zeven wedstrijden. Alleen lieten ze wel af en toe een bordpunt liggen. Magnus Leidsche Rijn, de andere favoriet, won ook zes van de zeven wedstrijden maar sprong veel zorgvuldiger om met de bordpunten. Omdat de onderlinge wedstrijd in 2-2 eindigde ging Magnus uiteindelijk met de titel naar huis. Er waren nog wel persoonlijke prijzen: Wendy kreeg voor haar 7 uit 7 score de prijs voor het beste meisje en Elysia met haar 6 uit 7 de prijs voor het tweede meisje.

ESV E1, van links naar rechts: Wendy, Elysia, Tommy en Ivan.

Ons tweede team speelde boven verwachting goed. Met drie overwinningen, drie gelijkspelen en één nederlaag draaiden ze de hele dag mee in de subtop. De uiteindelijke zevende plaats was meer dan verdienstelijk. Ook hier waren weer persoonlijke prijzen: Sascha haalde met 7 uit 7 de derde plaats bij de jongens en Luna met 6 uit 7 de derde plaats bij de meisjes.

ESV E2, van links naar rechts: Joppe, Sascha Liguo (teamleider), Fred en Luna.

Voor ons derde team was het al een hele belevenis dat ze mee mochten doen aan dit toernooi. Allemaal zijn ze nog erg jong en kunnen in de toekomst nog vele malen meedoen. Ze wisten drie keer gelijk te spelen en verloren de rest. Maar ze hebben wel alle vier veel geleerd. De 50% score van Luke op het eerste bord was ook lang niet gek.

ESV E3, van links naar rechts: Luke, Yara, Kevin, Tian (teamleider) en Mily,

Een uitgebreid verslag over het toernooi van de hand van de teamleider van ons eerste E team kunt u lezen op schaaksite.