Eerste dag NK voor D teams

Afgelopen zaterdag was in Rotterdam de eerste dag van het NK voor D teams (tot en met 12 jaar). Van onze club doen 3 teams mee in een veld van 30. Er zijn 9 rondes die verdeeld worden over 3 dagen. Onze teams deden het alle drie goed. Voor het eerste team zijn er nog goede vooruitzichten op de titel.

Zaterdag is altijd een lastige dag voor jeugdschakers. De meeste kinderen zitten ook bij een fysieke sport en daarvan is er op zaterdag vaak competitie. Het is dan ook een heel gepuzzel om voor 3 zaterdagen 12 kinderen op te stellen. Zo waren de eerste dag Valentijn en Fred verhinderd en kon Sascha de eerste partij niet meespelen. Gelukkig heeft onze club een groot arsenaal aan sterke jeugdschakers zodat we toch iedere keer met 3 sterke teams kunnen aantreden.

Ons derde team had het meest te lijden onder de uitvallers. Ze moesten hun eerste bord speler Ivan twee keer afstaan aan het eerste team. Maar met een overwinning, een gelijkspel en een nederlaag mogen ze tevreden terugkijken op de eerste dag.

Luna, Sascha, Freek en Eric zitten klaar voor de derde ronde. (foto: Ralph)

Het tweede team moest ook hun eerste bord speelster Elysia een keer afstaan aan het eerste team. Ze wonnen in de eerste ronde en speelden daarna twee keer gelijk. Hiermee handhaafden ze zich keurig in de subtop. Nirupa was met 3 uit 3 de motor van het team.

Elysia, Nirupa, Kevin en Vidyuth wachten de tweede partij af. (foto: Karthika)
In de derde ronde ziet Kevin verheugd dat hij met drie meisjes in het team zit. Op het vierde bord speelt voormalig Brabants jeugdkampioen Mily. (foto: Karthika)

Ons eerste team behoorde op voorhand samen met Magnus Leidse Rijn tot de favorieten van het toernooi. Vorig jaar speelden beide teams nog in de E categorie tegen elkaar en troefde Magnus Leidse Rijn ons af. Dit jaar vond het onderlinge treffen al in de derde ronde plaats nadat beide teams hun eerste twee wedstrijden overtuigend hadden gewonnen. Een beetje ongelukkig voor ons omdat we de eerste dag Valentijn misten. Toch pakte het deze keer goed uit voor ons. Ivan, die vorig jaar in deze match nog op tijd verloor, won nu overtuigend en de andere drie partijen eindigden in remise. De vooruitzichten op de titel zijn dus goed. Alleen moeten we niet te vroeg juichen, er komen nog meer sterke tegenstanders en Wendy kan niet alle partijen meespelen.

Wendy, Tommy, Gachatur en Ivan bereiden zich voor op de confrontatie met de Ivoren Toren. Let vooral op het prachtige uitzicht vanuit de speelzaal. (foto: Herman)

Al met al was het een geslaagde dag waarin alle spelers hebben genoten, mede door de goede begeleiding van onze teamleiders Herman, Karthika en Jinfeng.