ESV 5de op NK D teams

Bij het NK D teams is ESV zaterdag gedeeld vijfde geworden. Winnaar werd VAS met een overtuigende voorsprong.

Het NK D teams werd op drie zaterdagen gehouden in den Bosch. Ons E team dat eerder dit jaar nog derde was geworden op het NK voor E teams had een vrijplaats aangevraagd en gekregen. In de D categorie zijn de kinderen twee jaar ouder dan in de E categorie. Ons team bestaande uit Wendy Huang, Tommy Grooten, Ivan Ponomarev, Valentijn van Warmerdam en Elysia Feng had het ook soms moeilijk. Op de eerste twee dagen speelden ze hoog in de middenmoot, maar door twee klinkende overwinningen in de laatste twee rondes stegen ze naar een met Klim-Op gedeelde vijfde plaats.

Wendy en Tommy konden zich met een score van 6 uit 8 op bord één en twee goed handhaven en ook Valentijn hield goed stand op een staartbord met 5 uit 7.

Tussen de wedstrijddagen door kregen de kinderen nog extra lessen van teamleider Herman Grooten.

De meesten uit dit team kunnen de komende drie jaar nog in het D team blijven spelen. Volgend jaar moeten ze proberen dit succes te evenaren.

Het D team in actie onder een inspirerend kunstwerk. Van links naar rechts: Wendy, Tommy, Valentijn en Elysia.