Maandag teamtraining

Zoals aangekondigd in de agenda, maar dan anders zal maandag de teamtraining niet in de gebruikelijke vorm plaatsvinden. Het eerste team komt bijeen ter voorbereiding op de rest van het seizoen en de rest van ESV komt bijeen om onder leiding van Ludo Tolhuizen het onderdeel toreneindspelen nader te aanschouwen.
Het belooft weer nuttig én aangenaam te worden !

En zo geschiedde: Ludo had zich degelijk voorbereid met gedrukte opgaven in verschillende moeilijkheidsgraden en ook met voorbeelden uit onlangs in de interne competitie door ons gespeelde toreneindspelen. Daar viel nog wel wat te verbeteren !
Niet in Ludo’s voorbereiding, maar in onze behandeling van het eindspel natuurlijk, en Ludo liet dat haarfijn zien. Voor sommigen misschien wat te complex voor anderen (on)gesneden koek, maar vanaf heden worden wij niet meer verrast door Lucena, Philidor, Lasker en overige varianten, nee wikkelen wij feilloos af met een pion minder tegen elke willekeurige nietsvermoedende grootmeester. Met dank aan Ludo.