Marleen

Zoals iedereen weet is onze KNSB voorzitter Marleen van Amerongen al enige tijd ernstig ziek. Een van haar bezigheden om de tijd door te komen is het maken van legpuzzels. Om haar een hart onder de riem te steken hebben haar vriendinnen geregeld dat zij haar eigen Jan van Haasteren puzzel krijgt met al haar vrienden er op.

Natuurlijk mochten haar schaakvrienden niet ontbreken.

Om dit voor elkaar te krijgen hebben we ons op een natte decembermiddag verzameld op een grasveldje bij de Parklaan. Allemaal uitgedost op een manier zoals Marleen ons kent.

Voor sommigen was het al een soort oefening voor carnaval. De reiger op de foto symboliseert basisschool de Reigerlaan waar Marleen schaakles geeft en waar het Eindhovense schoolschaakkampioenschap plaats vindt.

De tennisvrienden van Marleen legden speciaal hiervoor een tennisveld aan.

Natuurlijk hebben wij een schaakbord neergelegd. De Arabier op de foto moet velen bekend voorkomen. De KNSB was ook met een grote afvaardiging aanwezig. Zij vonden dat we een stelling uit het Konings-Indisch op het bord moesten zetten.

Uiteindelijk was alles opgezet……

…..en kwam er een drone overvliegen om een foto te maken.

Waarna dit het resultaat werd. Deze foto is opgestuurd naar Ravensburger die er een professionele puzzel van gemaakt heeft. Marleen was zeer aangenaam verrast met het resultaat.