Open Nederlands Jeugd Kampioenschap

Maandag 3 augustus is in Borne het Open Nederlands Jeugd Kampioenschap (ONJK) van start gegaan. Na twee speeldagen staan de ESV-ers er goed terwijl Yichen, Janne en Jesse alledrie in een hogere leeftijdscategorie meespelen. Joppe en Wendy schaken als H-spelers in een gecombineerde GH groep. Joppe heeft een 50% score (3 uit 6) in deze GH categorie. Wendy staat met 5 uit 6 gedeeld eerste in deze groep.

Yichen heeft ook 5 uit 6 maar dan in de F categorie en daarmee staat hij ook gedeeld eerste. Deze categorieën spelen vandaag nog 3 rondes en dan wordt de eindstand opgemaakt.

Vanaf 9 uur zijn Yichen en Wendy hier live te volgen. Wendy begint tegen de piepjonge CM Jin Wen Bao uit Hong Kong. Yichen mag tegen medekoploper Stella Honkoop.

Wendy (foto Tu Tran)

Janne staat in de D categorie op 2,5 uit 4, met een plusscore van meer dan 1. Zij speelt vandaag drie rondes en het hele toernooi is voor haar 13 rondes. Jesse staat in de C categorie met 2 uit 3 er ook prima voor hij schaakt vandaag 2 partijen.