Schaken op een bijzondere locatie

Op het kruispunt van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Zeeland ligt het grote en sfeervolle Fort Sabina. Fort Sabina maakt deel uit van de Zuider Waterlinie. Bijzonderheden van dit fort zijn de Tour Modèle uit de tijd van Napoleon, onderaardse gangen en de grote kazerne die nu weer gebruikt gaat worden voor ons geliefde jaarlijkse schaaktoernooi. Waan u schakend in een andere tijd, waarin de passie voor het schaken andere vormen kende …

schaaktoernooi fort Sabina-2015 (Medium)

klik voor een vergroting

Graag nodigen wij u en leden van uw schaakclub of andere schaakliefhebbers daarom uit om deel te nemen aan het schaaktoernooi op zondag 8 november op het mooie fort Sabina nabij Willemstad. In de middag organiseert ‘Schaakvereniging de Schaakhoeve’ i.s.m. stichting FortSabina.nl dit schaaktoernooi in het fraaie Fort Sabina nabij Willemstad. Tijdens dit evenement kunnen zowel thuis- als clubschakers hun krachten meten in de mooie omgeving van het fort.

Het toernooi start om 14.00 uur, waarna er 4 rondes volgen van 20 minuten. Rond 17.00 is de prijsuitreiking. Zowel thuis- als clubschakers kunnen zich opgeven.

Bij mooi weer wordt er buiten geschaakt aan lange tafels, maar mocht het weer tegenzitten, dan is de Tour Modèle op het fort een sfeervolle locatie waar naar uitgeweken kan worden.

Deelname is gratis ! Wilt u meedoen of meer informatie? Stuur dan een e-mail naar Cindy: cindybroeders@gmail.com of bel naar 06 – 11 88 93 55. Inschrijven kan ook nog op de dag zelf tussen 13.00 en 13.30 uur, maar vooraanmelding is wel gewenst.

Partners, kinderen en andere bezoekers: Jullie zijn ook van harte welkom. Op het mooie fort Sabina is van alles te zien en te ontdekken. Er kan bovendien gewandeld worden op en rond het fort of men neemt gezellig plaats op het terras of in de bar.

Toegankelijkheid, geen probleem Het fort is deels toegankelijk voor mindervaliden. Het buitenterrein en de begane grond binnen zijn redelijk goed bereikbaar, de Tour Modèle op de eerste verdieping echter niet (alleen bereikbaar via trap).

Bereikbaarheid: Fort Sabina ligt aan de Fortweg 1 te Heiningen. Er is parkeerruimte voor het fort. Meer info over de locatie; het mooie fort Sabina: http://www.fortsabina.nl/ .

Hopelijk mogen wij u verwelkomen..
Met vriendelijke groeten en namens de organisatoren,

Ruud Martin Voorzitter de Schaakhoeve te Hoeven.