Tommy Nederlands E kampioen

Tommy Grooten is in Waalwijk Nederlands kampioen in de E categorie geworden. Hij volgt hiermee Yichen op. Wendy Huang werd gedeeld derde. Bij de meisjes werd Elysia Feng derde.De laatste keer dat er een Nederlands E kampioen was die niet uit onze jeugdopleiding kwam was in 2014. De titel ging toen naar Daniel Kutchoukov.

Het kampioenschap werd beslist in de achtste ronde. Tommy had slechts één remise afgestaan. Wendy was tweede met drie remises en vier overwinningen. In de achtste ronde troffen ze elkaar. Wendy had zwart en moest winnen om in de race te blijven. Het werd ongemeen spannend, maar na een onnauwkeurigheid van Wendy in de opening hield Tommy de hele partij de bovenhand:

Door deze overwinning lag de weg naar het kampioenschap voor Tommy open. Wendy zakte terug in de subtop. Een overwinning in de laatste ronde bracht haar nog een gedeelde derde plaats.

Ivan Ponomarev had een moeizame start maar herstelde zich goed. Twee nederlagen in de laatste twee rondes deden hem weer terugvallen naar een 50% score.

Kevin Gang mocht met zijn zes jaar ook debuteren op dit kampioenschap. Hij had het erg zwaar maar zal het de volgende jaren vast beter doen.

Bij de meisjes lag Elysia lang op titelkoers. Maar toen ze de laatste dag met twee nederlagen begon zat er niet meer in dan een derde plaats.

Luna, het jongere zusje van Wendy, debuteerde met een middenmoot positie.