Nieuwe NBSB kampioenen

Afgelopen weekend organiseerde onze club in samenwerking met de Beste Zet een van de vier voorrondes van het Nederlands jeugdkampioenschap. Voor de Brabantse deelnemers stonden ook de NBSB kampioenschappen op het spel. Er werd gespeeld in zes categorieën: A, B en C zowel meisjes als algemeen. Bij de B meisjes waren er dit jaar geen Brabantse deelnemers zodat deze titel dit jaar vacant blijft. In alle andere categorieën ging de titel naar een clubgenoot: Wendy werd kampioen bij de A meisjes en A algemeen, Tommy bij B algemeen, Elysia bij de C meisjes en Gachatur bij C algemeen. Lees verder

Yichen jongste Nederlandse FM ooit!

Ons jeugdlid Yichen Han is benoemd tot FIDE Meester. Met zijn 12 jaar en 2 maanden volgt hij hiermee ons voormalig jeugdlid Siem van Dael op als jongste Nederlandse FM ooit. Siem werd FM toen hij 13 jaar en 7 maanden was. Yichen completeerde zijn nominatie op het  4NCL Harrogate Congress. Yichen heeft nu een FIDE rating van 2307. Gefeliciteerd Yichen!

Meet en Greet met Giri op 7 januari

Schaakliefhebbers kunnen op dinsdag 7 januari in Eindhoven de beste schaker van ons land ontmoeten. Dan komt grootmeester Anish Giri naar Eetcafé De Verlenging in het Philips Stadion in Eindhoven. Giri wordt vergezeld door grootmeester Jorden van Foreest, de tweede Nederlander in de Tata Steel Masters dit jaar. Ook televisiebekendheid Hans Böhm en toernooidirecteur Jeroen van den Berg zijn van de partij. Schaakliefhebbers kunnen tijdens de Meet and Greet ook achter het bord plaatsnemen om een partij te spelen tegen Giri, Van Foreest of Böhm. Het evenement is voor iedereen vrij toegankelijk en vindt plaats van 10.30 uur tot 12.30 uur. Eetcafé De Verlenging bevindt zich aan de Frederiklaan 10A, 5616 NH  Eindhoven.

Foto’s van Lonneke van Warmerdam:       Lees verder