Programma a.s. maandag

Maandag 12 november staat er teamtraining op de planning. Trainers van dienst zijn Frits en Alessandro. De training zal van 19:45 tot ongeveer 22:00 duren.
Aansluitend wordt door Walter een oploswedstrijd georganiseerd: 12 opgaven met een maximale bedenktijd van 45 minuten. Eerste prijs: eervolle vermelding op deze website. En misschien wel een consumptiebon…

Problemen met de tractor

Er zijn weer nieuwe inzichten aangereikt  aangaande het Tractorprobleem. Wie niet weet waar dat over gaat leze eerst hier en daar wat Frits er eerder over schreef.
Bert Both van schaakvereniging Paul Keres heeft een interessante toevoeging. Omdat misschien niet iedereen zijn reactie opgemerkt heeft is hier de link. Via, via kom ik o.a. bij dit Youtubefilmpje van Julian Hodgson. Ook hij noemt een verkeerde bron. Wordt het niet eens tijd om Gijs van Breukelen voor eens en altijd te rehabiliteren als schepper van deze studie ? Het blijft de gemoederen bezighouden..

Eerste ronde Meesterklasse D

Afgelopen zaterdag was de eerste dag van de Meesterklasse D in de JCC. Meesterklasse D is een mooie naam voor het Nederlands kampioenschap voor jeugdteams in de D categorie (tot 12 jaar). Dit kampioenschap is verdeeld over drie dagen. Iedere dag worden drie rondes afgewerkt. Ons D team liet geen steekjes vallen en won drie keer. Lees verder

Vanavond op tv:

Closing Gambit: 1978 – Korchnoi versus Karpov and the Kremlin
Een documentaire over de strijd om het wereldkampioenschap schaken met doodsbedreigingen, KGB-agenten, bekertjes yoghurt en wat niet al.
zondag 9 september, Canvas 21:45 tot 23:10    Kijken dus.