Vanavond op tv:

Closing Gambit: 1978 – Korchnoi versus Karpov and the Kremlin
Een documentaire over de strijd om het wereldkampioenschap schaken met doodsbedreigingen, KGB-agenten, bekertjes yoghurt en wat niet al.
zondag 9 september, Canvas 21:45 tot 23:10    Kijken dus.

Yichen verslaat grootmeester

Ons clublid Yichen Han heeft geschiedenis geschreven door de Engelse grootmeester Mark Hebden te verslaan. Hij is hiermee de jongste Nederlander die een grootmeester verslaat. Het vorige record stond op naam van Daniel Stellwagen, die in 1998 in Hoogeveen op elfjarige leeftijd van een grootmeester won (bron: Dimitri Reinderman op schaaksite). Op 17 November wordt Yichen elf jaar. Lees verder

ALV 2018 + Simultaan !

De Algemene Ledenvergadering zal dit jaar plaatsvinden op maandag 27 augustus. Aanvang 20:00 uur. Agenda en overige benodigde bescheiden ontvangt u binnenkort per mail. Op 20 augustus, een week eerder, wordt het seizoen al geopend. Het programma is nog geheim, maar zorg dat je erbij bent!
Uw redactie heeft inmiddels het geheim ontsluierd: onze clubkampioen Bas van de Plassche gaat een simultaan geven tegen wie durft!  Aanvang 20:00 uur. (stipt)