NBSB bekerteam naar finale !

Het NBSB beker A team heeft zich in de thuiswedstrijd in de halve finale ontdaan van EGS uit Goirle. Het werd, niet zonder slag of stoot, 3 – 1. Oscar, Alessandro, Paul en Morris kunnen zich gaan opmaken voor de finale tegen SG King die rond 22 april op de planning staat. Paul schreef weer een verslag (bilingual).

(Overigens ook over het treffen in de avondcompetitie tussen ESV en Checkmate:
2½ – 1½ , maar de echte websitevorsers hadden dat natuurlijk al gevonden.)

KNSB team ronde verder

Maandagavond speelde ons KNSB-bekerteam een thuiswedstrijd tegen OSV. Ondanks of misschien wel dankzij het geroezemoes uit de aangrenzende speelzaal, wisten zij revanche te nemen voor de uitschakeling in de derde ronde in maart 2022. U weet wel, toen Bas van Loek van Wely won. Het werd gisteren 2½ – 1½.
Hiermee is Eindhoven het eerste team dat zich verzekerd heeft van een plaatsje in de derde ronde; de startdatum voor ronde twee was immers 10-12-2023…

Start NBSB-bekercompetitie

Volgende week start de NBSB-bekercompetitie. Er staan voor ons twee uitwedstrijden op stapel. Beide in principe op dinsdag 24 oktober:  ’t Paardje – Eindhoven en WLC – Eindhoven in de klasse tot 1700 (KNSB-rating augustus, niet het bruto min tarra gewicht van uw hersenpan) Voor dat laatste team komen slechts tien spelers in aanmerking. Het betreft minimaal één, maximaal vier wedstrijden.
Naschrift redactie: WLC – Eindhoven is, in overleg, verplaatst naar 7 november.

Het bekerteam is niet te stoppen

In de strijd om de KNSB-beker heeft het team van Eindhoven bestaande uit Bas, Jos, René en Alessandro de vierde ronde bereikt na een bloedstollend spannende finale. Bij de reguliere partijen werd het 2 – 2 met remises voor Bas en Alessandro en winst voor Jos, na eerder achter gestaan te hebben. René was al bijna onderweg naar huis, maar moest nog even blijven: de reglementen schrijven ‘uitvluggeren’ voor met 3 min plus 2 seconden per zet. Alessandro stond schaak, zag het niet en verloor. Gelukkig gingen de andere drie van PION/Mook combinatie even later in verloren positie door hun vlag.

WLC bekert beter

En weer schakelde een team van WLC de onzen uit in het NBSB-bekertoernooi: Na het A-team moest ook het B-team eraan geloven. Het werd 3 – 1 in de Hoeksteen. Aan het tweede bord zat een speler met een rating boven 1700. Illegaal ? Welnee, de reglementen zeggen alleen dat de rating op 1 augustus voorafgaand lager moet zijn. Niels Feijen is een zogenaamde Rising Star !
Alleen de KNSB-beker kan dit seizoen nog gewonnen worden. In de derde ronde treft Eindhoven daar de PION/Mook combinatie.