Nieuwe NBSB kampioenen

Afgelopen weekend organiseerde onze club in samenwerking met de Beste Zet een van de vier voorrondes van het Nederlands jeugdkampioenschap. Voor de Brabantse deelnemers stonden ook de NBSB kampioenschappen op het spel. Er werd gespeeld in zes categorieën: A, B en C zowel meisjes als algemeen. Bij de B meisjes waren er dit jaar geen Brabantse deelnemers zodat deze titel dit jaar vacant blijft. In alle andere categorieën ging de titel naar een clubgenoot: Wendy werd kampioen bij de A meisjes en A algemeen, Tommy bij B algemeen, Elysia bij de C meisjes en Gachatur bij C algemeen. Lees verder

Yichen jongste Nederlandse FM ooit!

Ons jeugdlid Yichen Han is benoemd tot FIDE Meester. Met zijn 12 jaar en 2 maanden volgt hij hiermee ons voormalig jeugdlid Siem van Dael op als jongste Nederlandse FM ooit. Siem werd FM toen hij 13 jaar en 7 maanden was. Yichen completeerde zijn nominatie op het  4NCL Harrogate Congress. Yichen heeft nu een FIDE rating van 2307. Gefeliciteerd Yichen!

ESV D1 team Kampioen van Nederland

Het ESV D1 team heeft afgelopen zaterdag, 30 november, het Nederlands Kampioenschap voor Clubteams t/m 12 jaar in de wacht gesleept. Dat deed het team met verve. Het won al zijn wedstrijden en behaalde daarmee het maximale punten van 18 punten en met 31 bordpunten bleef het de grote concurrent Magnus/Leidsche Rijn (16 matchpunten en 30½ bordpunten) keurig voor.    Lees verder