Tommy en Yichen naar WK

Van 3 tot en met 16 november wordt het WK junioren gespeeld in Spanje. Onze club is vertegenwoordigd door twee spelers: Tommy Grooten en Yichen Han. Beiden hebben goede kans om in de top mee te draaien.

U kunt Tommy sponsoren via zijn talentensite. De sponsoractie van Yichen op zijn talentensite is al beëindigd. De opbrengst van zijn sponsoractie was veel geringer dan dat van de andere Nederlandse deelnemers. Als u Yichen alsnog wilt sponsoren, neem dan contact op met onze voorzitter.

Goirles Weekend Kampioenschap

Onze leden Bram Klapwijk en Tommy Grooten deden mee aan het Goirles Weekend Kampioenschap. Bram begon sterk in de A-groep met 3 uit 3. Na de remise tegen Mark Haast in de vierde ronde deed hij volop mee voor de prijzen. Toen hij in de vijfde ronde van Lars Vereggen verloor waren zijn kansen verkeken. De remise in de laatste ronde tegen Jordy Schouten was geen salonremise, er werd serieus om de punten gevochten. Met 4 uit 6 en een TPR van 2271 scoorde hij iets boven verwachting.

Tommy begon ook heel goed met 3 uit 3 in de B-groep. Na de bye op zaterdagavond stond hij bovenaan met 3,5 punten. Tegen routinier Joep Peeters speelde hij remise, en in de laatste ronde was het erop of eronder. Er waren immers 3 koplopers met vier punten. Tommy verloor de laatste partij helaas. Desondanks eindigde Tommy met een prima TPR van 1844 en een overscore van +0.80.

De uitslagen van de A-groep en de B-groep zijn hier en hier te vinden.

Snelschaken voor clubteams

Afgelopen zaterdag werd er weer in Veldhoven gespeeld. Eindhoven vaardigde twee teams af maar wist geen potten te breken. De gemiddelde leeftijd van 38 van de Eindhovenaren was waarschijnlijk wel een nieuw record.

Winnaar werd het Zwarte Schaap. In de B-groep won Kleve.

Team 1 bestond uit Bas, Jan, ondergetekende, Morris, en Henny:

In team 2 kregen de gezusters Huang versterking van Roeland en Peter.

Alternatieve avond

Maandag gaan we stellingen uitspelen met een bepaald thema. (Bijvoorbeeld: Hoe neem ik een sterk veld in bezit? Zijn deze actieve stukken een zwakke pionnenstructuur waard?). Eerst gaat iedereen de stelling tegen elkaar spelen, daarna volgt een uitleg over het thema. Het leer-aspect staat hierbij voorop, maar er is ook enige competitie. Komt allen!