Wendy alweer Nederlands kampioen

Dit weekend werd het Nederlands D kampioenschap gehouden. Van onze club waren er maar liefst acht deelnemers die samen met coach Bram op Hemelvaartsdag afreisden naar Rijswijk. Drie van onze kinderen deden mee in het meisjestoernooi (Elysia, Luna en Nirupa), vijf in het algemene toernooi (Valentijn, Ivan, Wendy, Gachatur en Tommy).

Programma a.s. maandag

Voor maandag staat er een alternatieve avond op het programma. We gaan eindspelen tegen elkaar uitspelen. Na het spelen volgt er uitleg over hoe het het best gespeeld had kunnen worden.

De eindspelen zijn onder tijdsdruk (en binnen 50 zetten) uitdagend voor de sterkere spelers, en aangezien er weinig stukken op het bord staan zal de uitleg voor iedereen te volgen zijn. Leerzaam voor iedereen dus, komt allen!

Tommy en Yichen naar WK

Van 3 tot en met 16 november wordt het WK junioren gespeeld in Spanje. Onze club is vertegenwoordigd door twee spelers: Tommy Grooten en Yichen Han. Beiden hebben goede kans om in de top mee te draaien.

U kunt Tommy sponsoren via zijn talentensite. De sponsoractie van Yichen op zijn talentensite is al beëindigd. De opbrengst van zijn sponsoractie was veel geringer dan dat van de andere Nederlandse deelnemers. Als u Yichen alsnog wilt sponsoren, neem dan contact op met onze voorzitter.

Goirles Weekend Kampioenschap

Onze leden Bram Klapwijk en Tommy Grooten deden mee aan het Goirles Weekend Kampioenschap. Bram begon sterk in de A-groep met 3 uit 3. Na de remise tegen Mark Haast in de vierde ronde deed hij volop mee voor de prijzen. Toen hij in de vijfde ronde van Lars Vereggen verloor waren zijn kansen verkeken. De remise in de laatste ronde tegen Jordy Schouten was geen salonremise, er werd serieus om de punten gevochten. Met 4 uit 6 en een TPR van 2271 scoorde hij iets boven verwachting.

Tommy begon ook heel goed met 3 uit 3 in de B-groep. Na de bye op zaterdagavond stond hij bovenaan met 3,5 punten. Tegen routinier Joep Peeters speelde hij remise, en in de laatste ronde was het erop of eronder. Er waren immers 3 koplopers met vier punten. Tommy verloor de laatste partij helaas. Desondanks eindigde Tommy met een prima TPR van 1844 en een overscore van +0.80.

De uitslagen van de A-groep en de B-groep zijn hier en hier te vinden.

Snelschaken voor clubteams

Afgelopen zaterdag werd er weer in Veldhoven gespeeld. Eindhoven vaardigde twee teams af maar wist geen potten te breken. De gemiddelde leeftijd van 38 van de Eindhovenaren was waarschijnlijk wel een nieuw record.

Winnaar werd het Zwarte Schaap. In de B-groep won Kleve.

Team 1 bestond uit Bas, Jan, ondergetekende, Morris, en Henny:

In team 2 kregen de gezusters Huang versterking van Roeland en Peter.