Online schaken

Elke week zal er een online toernooi georganiseerd worden, afwisselend op dinsdag of woensdagavond. Nadere informatie is te vinden op de online schaken pagina. Deze week zullen er twee toernooien zijn: één met het tempo tot nu toe (10 minuten pp pp+ 5 seconden increment) en één met een langzamer tempo (25 min pp pp + 5 seconden increment). Vergeet niet te registreren (zie online schaken pagina  voor nadere details).

Wendy alweer Nederlands kampioen

Dit weekend werd het Nederlands D kampioenschap gehouden. Van onze club waren er maar liefst acht deelnemers die samen met coach Bram op Hemelvaartsdag afreisden naar Rijswijk. Drie van onze kinderen deden mee in het meisjestoernooi (Elysia, Luna en Nirupa), vijf in het algemene toernooi (Valentijn, Ivan, Wendy, Gachatur en Tommy).

Programma a.s. maandag

Voor maandag staat er een alternatieve avond op het programma. We gaan eindspelen tegen elkaar uitspelen. Na het spelen volgt er uitleg over hoe het het best gespeeld had kunnen worden.

De eindspelen zijn onder tijdsdruk (en binnen 50 zetten) uitdagend voor de sterkere spelers, en aangezien er weinig stukken op het bord staan zal de uitleg voor iedereen te volgen zijn. Leerzaam voor iedereen dus, komt allen!