E team Nederlands kampioen

Ons E team is vandaag Nederlands kampioen geworden. Ze waren zwaar favoriet voor de titel en maakten de favorietenrol helemaal waar. Van de zeven wedstrijden wonnen ze vijf keer met 4-0 en twee keer met 3-1. Het tweede E team speelde ook erg goed en werd tiende in een veld van 40 deelnemers.

Ons eerste E team met de beker (foto: Ilja Kalle)

De afgelopen jaren was ons E team al een aantal keren dicht bij het kampioenschap, maar toch moeten we tot 2010 teruggaan dat wij kampioen werden.

Een uitgebreid verslag volgt nog.

Herstel in Bratislava

Dag 5:
Vanmorgen moest Luna hard werken aan enkele oefeningen over penning. ‘Wees scherp en vergeet niet om de koning aan te vallen’, zei Peng. Luna speelde vandaag zwart. In de opening vond ze al een kans om aan te vallen en won ze snel haar partij.

Wendy moest ook met zwart spelen. In de voorbereiding had ze een nieuwe opening (Nimzo-Indisch) gekozen. Ze had dit nog nooit eerder gespeelde, maar het leek geen probleem om iets nieuws te proberen op zo’n toernooi. Ze won uiteindelijk.

Omdat we vandaag allemaal vroeg klaar waren, gingen we na het avondeten weer naar het Bratislava-Kasteel. De meisjes willen vooral de kasteelheuvel beklimmen, zelfs als ze moeten zweten. Geweldig uitzicht op de top van de heuvel. Ook een geweldige plek om te ontspannen voor zowel de toeristen als de lokale bewoners. Het kasteelgebied is ook als een doolhof, met veel routes die naar de normale straten leiden. We waren een beetje laat en sommige van de toegangsdeuren waren al gesloten. Een oud echtpaar dat dichtbij woont, leidde ons vriendelijk de heuvel af en hielp ons terug te keren naar de route naar het hotel.