Luna Huang Nederlands kampioen!

Twee regerend Nederlands kampioenen…

Vandaag is Luna Huang Nederlands kampioene geworden bij de NK-E meisjes in Waalwijk. Met acht overwinningen en slechts een remise won ze overtuigend.
Gachatur Kazarjan ging lang aan de leiding bij de NK-E Algemeen tot hij in ronde 7 en 8 verloor. Hij eindigde als tweede, net voor Tommy Grooten die hij na vier remisepartijen in de barrage in de vijfde wist te verslaan.

Noteboomtoernooi

Afgelopen weekend werd het Noteboomtoernooi gespeeld in Leiden. Bram, Wendy, Ivan en Luna deden mee. Bram speelde natuurlijk in de A-groep en kon met 3,5 uit 6 een kleine overscore noteren. Wendy deed met 4 uit 6 (3,5 uit 5) in de B-groep goede zaken. Hoewel ze nooit meedeed voor de prijzen was deze prestatie goed voor een TPR van 1883 en een overscore van 1,36. Ivan en Luna speelden in de C-groep. Ivan haalde 3,5 uit 6. Niet slecht, maar hij had ongetwijfeld op meer gehoopt. Luna wist 2 punten uit 5 wedstrijden te scoren. Zij heeft hier waardevolle ervaring opgedaan.

ESV revancheert zich op De Pion en gaat naar het NK!

Nadat de volwassenen in de zaterdagcompetitie en in de bekercompetitie verloren van De Pion (Roosendaal) mocht de jeugd het eens proberen in Veldhoven, alwaar de voorrondes voor het jeugd-NK voor clubteams werd gehouden. Onder leiding van ‘onze’ Walter (geheel onpartijdig natuurlijk, als NBSB-vertegenwoordiger) werd deze wedstrijd gespeeld. Er namen drie ESV-teams deel. De inzet: naast de bekers, felbegeerde tickets voor het NK!

D team zesde op NK

Zaterdag was de laatste dag van de meesterklasse D teams. Op de tweede dag was ons D team afgezakt naar de subtop. Zaterdag pakten ze de stijgende lijn weer op door de eerste twee rondes met 3-1 te winnen. In de laatste ronde konden ze bij winst of gelijkspel nog derde worden, maar nadat Wendy won, Tommy verloor en Valentijn remise maakte moest Elysia een moeilijk eindspel tegen Amelia Jonkman (jawel, de dochter van grootmeester Harmen) verdedigen. Na 90 zetten capituleerde ze en zakte ons D team af naar de gedeelde vijfde plaats, samen met Assen. Kampioen werd Almere, ruim voor Magnus Leidsche Rijn uit Utrecht.