Wendy alweer Nederlands kampioen

Dit weekend werd het Nederlands D kampioenschap gehouden. Van onze club waren er maar liefst acht deelnemers die samen met coach Bram op Hemelvaartsdag afreisden naar Rijswijk. Drie van onze kinderen deden mee in het meisjestoernooi (Elysia, Luna en Nirupa), vijf in het algemene toernooi (Valentijn, Ivan, Wendy, Gachatur en Tommy).

Wendy Huang Nederlands kampioen!

Twee regerend Nederlands kampioenen…

Vandaag is Wendy Huang Nederlands kampioene geworden bij het NJSK in de categorie meisjes C in Assen. Met vijf overwinningen en slechts twee remises won ze overtuigend. De wedstrijd is momenteel nog bezig maar door haar overwinning in de laatste ronde kan Wendy de titel niet meer ontgaan.

Zie ook het interview met Wendy direct na afloop op YouTube.

Waar heb ik dat eerder gelezen ? Nou precies twee weken geleden op deze website, maar toen ging het over haar zus Luna in de categorie meisjes E.

Luna Huang Nederlands kampioen!

Twee regerend Nederlands kampioenen…

Vandaag is Luna Huang Nederlands kampioene geworden bij de NK-E meisjes in Waalwijk. Met acht overwinningen en slechts een remise won ze overtuigend.
Gachatur Kazarjan ging lang aan de leiding bij de NK-E Algemeen tot hij in ronde 7 en 8 verloor. Hij eindigde als tweede, net voor Tommy Grooten die hij na vier remisepartijen in de barrage in de vijfde wist te verslaan.

Noteboomtoernooi

Afgelopen weekend werd het Noteboomtoernooi gespeeld in Leiden. Bram, Wendy, Ivan en Luna deden mee. Bram speelde natuurlijk in de A-groep en kon met 3,5 uit 6 een kleine overscore noteren. Wendy deed met 4 uit 6 (3,5 uit 5) in de B-groep goede zaken. Hoewel ze nooit meedeed voor de prijzen was deze prestatie goed voor een TPR van 1883 en een overscore van 1,36. Ivan en Luna speelden in de C-groep. Ivan haalde 3,5 uit 6. Niet slecht, maar hij had ongetwijfeld op meer gehoopt. Luna wist 2 punten uit 5 wedstrijden te scoren. Zij heeft hier waardevolle ervaring opgedaan.