Weer twee Brabants kampioenen

Op de pupillendag, zondag 9 april, is Elysia Feng Brabants kampioen in de F categorie geworden. Mily Song deed hetzelfde in de H categorie.

De pupillendag is het Brabants Kampioenschap voor de jongste schakers. Er zijn drie leeftijdscategorieën: F (geboren in of na 2008), G (geboren in of na 2009) en H (geboren in of na 2010). Dit jaar werd het toernooi georganiseerd door SV Deurne. Er deden in totaal 22 deelnemers mee waarvan 10 van onze club. Naast het kampioenschap waren er ook een aantal side-events georganiseerd zodat de ouders en aanwezige broertjes en zusjes zich niet hoefden te vervelen. Al met al was het een zeer geslaagde dag.

In de F categorie was Elysia Feng oppermachtig, ze won al haar zeven partijen. Haar clubgenoot Ivan Ponomarev was ook goed op dreef, hij won zes partijen en moest alleen in Elysia zijn meerdere erkennen. Ook Daniel Yu (vierde) en Joppe Allaart (zesde) konden terugkijken op een geslaagd toernooi.

In de G categorie ging het kampioenschap naar Gachatur Kazarjan van JSC de Pionier uit Helmond. Onze clubgenoten Fred Song en Dennis Zhang werden respectievelijk tweede en derde.

In de H categorie leek het er lang op dat onze topfavoriet Tommy Grooten met de titel naar huis zou gaan, alleen in de laatste ronde verslikte hij zich in Mily Song die onderweg maar één punt had laten liggen. Zo eindigden ze samen op een gedeelde eerste plaats. Vanwege het onderlinge resultaat ging de titel naar Mily. In het kielzog van Mily en Tommy werden Kevin Gang en Jibbe Allaart gedeeld derde en vierde.

FcategoriePupillenNBSB2017

De prijswinnaars van de F categorie. Van links naar rechts Ivan Ponomarev, Elysia Feng en derde prijs winnaar Thijs Hereijgers van SV de Raadsheer. Achter de tafel kijkt organisator Toon Rutjens toe. NBSB voorzitter Leon van Gelder heeft zojuist de prijsuitreiking gedaan. Elysia gaat gebukt onder drie grote bekers: één beker voor de eerste plaats, één beker voor het beste meisje en een wisselbeker als algemene NBSB pupillenkampioen.

GcategoriePupillenNBSB2017

De prijswinnaars van de G categorie. Van  links naar rechts Gachatur Kazarjan van JSC de Pionier, Fred Song en Dennis Zhang. Leon bereidt zich op de achtergrond vast voor op de prijsuitreiking van de volgende categorie.

HcategoriePupillenNBSB2017

De prijswinnaars van de H categorie. Van links naar rechts Mily Song, Tommy Grooten en Kevin Gang die in de barrage van Jibbe Allaart won. Naast hen staan weer de bekende gezichten. Op de voorgrond herkennen we al fotograferend ons oud-clubgenoot Herman Grooten.

MilyPupillenNBSB2017

Ook Mily kreeg een extra prijs: de witte toren is de prijs voor het beste meisje en de zwarte dame is de prijs voor het algemeen kampioenschap in de H categorie.