EK dag 6

De tijd vliegt snel en we zijn al meer dan halverwege het toernooi. De toernooiorganisatie kan zoveel live boards regelen dat we bijna ieder partij kunnen volgen.

Luna maakte vandaag snel een blunder door simpelweg een stuk weg te geven. Ze ging door en won een stuk terug door insluiting. Hoewel haar tegenstander veel beter stond, bood ze remise aan wat Luna graag accepteerde.

Wendy speelde een extreem lange partij. In het middelspel stond Wendy voor een zeer
gecompliceerde situatie en dit kostte haar teveel denktijd. Gelukkig won ze een paar pionnen maar kreeg ze op de een of andere manier opnieuw een ingewikkelde situatie in het eindspel. Op een gegeven moment, met 3 pionnen meer, werd ze geconfronteerd met wat lijkt op een gelijkspel. Ze moest de muur van de tegenstanders doorbreken door een paar pionnen op te offeren. Gelukkig lukte dit en won ze de partij uiteindelijk na meer dan vijf uren spelen.

De weg terug naar het hotel was ook chaotisch. We waren gevangen in een voorspel van een onweersbui en de wind blies zand op onze gezichten. We renden om ons hotel te bereiken zonder betrapt te worden door de regen. Wat een dag. Nu ontspannen en een goede nachtrust. Morgen komen er nieuwe uitdagingen weer.