Elysia Nederlands Meisjeskampioen

In Almelo is altijd wat te doen! Zo wordt er sinds vorig jaar ook nog eens het Nederlands Jeugd Schaak Kampioenschap gehouden voor de leeftijdsklassen A, B en C. Opvallend was dat het de open A categorie, de sterkste categorie, dit jaar door een meisje werd gewonnen: wereldkampioene Eline Roebers troefde al haar manlijke collega’s af. Een ander meisje, Machteld van Foreest werd vierde en dan mogen de jongens nog blij zijn dat onze Wendy niet meedeed. Onze club was sterk vertegenwoordigd in de C categorie waar Sascha, Gachatur en Ivan alle drie in de middenmoot eindigden . Nirupa vertegenwoordigde ons in de meisjes A/B, maar kon geen potten breken. De ster van onze club was Elysia die de titel in de meisjes C categorie voor zich opeiste.

Na haar online kampioenschap vorig jaar haar eerste fysieke kampioenschap. Het was geen gemakkelijk kampioenschap. In de vierde ronde had ze een zware partij.

In de vijfde ronde verloor ze van een directe concurrente en bij het ingaan van de laatste ronde waren er nog vijf speelsters die uitzicht op de titel hadden. Elysia moest tegen een van de twee medekoploopsters spelen

Omdat medekoploopster Janice Fu ook verloor was de titel ongedeeld voor Elysia.

Elysia met haar kampioensbeker. (foto: Ilja Kalle)