Schaken in de Heuvelgalerie

Schaken op zondagochtend, zie daar maar eens iemand voor enthousiast te maken, was mijn aanvankelijke inschatting. Maar het viel alleszins mee ! Nadat ik voor dag en dauw de echtelijke sponde verlaten had, bleek dat de zon ook al een tijdje op was, evenals vier andere ESV-leden. In de loop van de ochtend druppelden nog een tiental schakers binnen in de Heuvelgalerie. Eentje die al twintig jaar niet meer geschaakt had, maar ooit een rating van dik 2200 had. Twee die de basisschool nog niet verlaten mochten, maar wel al op weg waren naar dat schaakniveau en een koppel ergens uit het Westland, toevallig in het Eindhovense verzeild geraakt dat na deze kennismaking serieus gaat overwegen hierheen te migreren.
Het zou mij verbazen als er niet minstens vier nieuwe leden naar onze schaakvereniging komen en minstens acht mensen voor de rest van hun leven door het schaakvirus geïnfecteerd zijn geraakt. Weliswaar in de ochtenden maar toch: Het is niet onopgemerkt gebleven, zou Frits zeggen.
Zondag twee oktober zijn we er weer. Jullie ook ?