SV Eindhoven krijgt aanmoedigingsprijs

Bij de Eindhovense SportAwards 2018 heeft de Eindhovense schaakvereniging samen met Stichting Special Talents de aanmoedigingsprijs gewonnen. De eerste drie prijzen gingen naar de Olympische sporten atletiek, handbal en voetbal.

Het was al bijzonder eervol dat onze schaakvereniging genomineerd was. Van de sportverenigingen die meedongen voldeden 24 aan de criteria. Hiervan werden er vijf genomineerd waaronder wij. We staan in ieder geval op de kaart! Het SportAwards festijn was in een grote zaal in het Vander Valk hotel die bomvol zat. Apart voor ons was er een grote tafel vooraan gereserveerd.

Wij zaten pal achter Mark van Bommel en Luuk de Jong, die beiden in de prijzen vielen, Mark als sportcoach van het jaar en Luuk als aanvoerder van het sportteam van het jaar. Het voetbalteam van Luuk de Jong versloeg onder meer Dansschool C-Fam die eerste waren geworden op het WK hiphop megacrew. Als compensatie mocht C-Fam nog wel een demonstratie geven.

Mark van Bommel is aan het socializen met leden van dansschool C-fam. Luuk de Jong kijkt toe.

Onze prominente positie in de zaal gaf ons nog een sprankje hoop dat er meer in zou zitten dan een aanmoedigingsprijs, maar de concurrentie was te groot. Eindhoven Atletiek werd eerste. Voor hen is dat al de derde keer. Ik denk dat we heel tevreden mogen zijn met onze aanmoedigingsprijs waar een geldbedrag van 375 euro aan vast zit.

Op de onvermijdelijke sportvraag die gesteld wordt als je een prijs wint: “Wat gaat er nu door je heen?” kon ik met zelfvertrouwen antwoorden: “Geen doping, want dat hebben wij schakers niet nodig.”

4 gedachten over “SV Eindhoven krijgt aanmoedigingsprijs

• Ik sluit me hierbij aan: Met name Frits en alle jeugdtrainers bedankt. Deze prijs is een teken dat we de juiste koers varen met oog voor de toekomst van onze vereniging.