Wendy open Nederlands jeugdkampioen

Bij het Open Nederlands Jeugdkampioenschap in Borne is de F groep gewonnen door Wendy Huang. Elysia Feng werd gedeeld zesde. In de H groep werd Wendy’s zusje Luna kampioen bij de meisjes.

Voor de pupillen heeft het toernooi twee delen. In het eerste deel spelen de G en H kinderen samen in één groep. Wendy verloor hierin van de Duitse Michelle Trunz, haar andere 8 partijen won ze. Elysia begon stroef met 1,5 uit 4 maar een eindsprint van 4 uit 5 bracht haar nog op een gedeelde zesde plaats. Luna had het zwaar als vierjarige in een veld van merendeels zeven- en achtjarigen maar ze weerde zich dapper en kwam als beste H meisje boven drijven. (Zie http://www.schaakbond.nl/nieuws/eerste-kampioenen-bekend)

In het tweede deel spelen alle F, G en H kinderen samen in één groep. Wendy werd hierin tweede achter de Nederlands F meisjeskampioen Manasvita Basa. Elysia behaalde met een score van 6 uit 9 wederom een gedeelde zesde plaats. In de laatste ronde won ze nog van Michelle Trunz.

GH_ONJK2016

Hier de ESV deelnemers aan het Open Nederlands Jeugdkampioenschap. Vlnr: Luna, Elysia en Wendy.

Deelnemers aan onze interne competitie krijgen komend seizoen de kans om de degens te kruisen met Wendy.