Zaterdag: 3-1

Eindhovense Schaakvereniging versus de anderen: 3-1. Dat lijkt goed, maar we speelden uit.
Eindhoven 1 wist als enige te winnen; 3½ – 4½ in en tegen Veldhoven. Met een man minder. Daarmee behouden zij de aansluiting met de kopgroep en halen zij normaal gesproken Veldhoven in, dat in de laatste ronde vrij heeft vanwege de terugtrekking van Geleen. Of Eindhoven nog kampioen kan worden hangt in belangrijke mate af van het resultaat van Vianen-Veldhoven in de volgende ronde. Hup Veldhoven!
Eindhoven 2 ging onderuit te Woensel. Verslagen door WLC met 4½ – 3½ . Eén matchpunt uit de laatste vijf ronden; Eindhoven 2 komt in de degradatiezone.
De Vughtse Toren 1 bleek te sterk voor Eindhoven 3: Vijf remises aan de topborden maar een overwinning meer voor Vught bij de rest: Ook daar 4½ – 3½.
Het kampioenschap is nu nog slechts theoretisch bereikbaar. Na het verlies in de laatste twee ronden zijn zowel WLC als De Kemppion hen voorbijgestreefd.
Eindhoven 4 tot slot bleek geen partij voor de koploper in klasse 2C, EVS 1: 5½ – 2½.
Vermeldenswaard te Valkenswaard is dat Dennis van Kuijk voor de tweede keer in zes dagen Peter Rietra versloeg. En dat voor Eindhoven 4 het seizoen er al weer op zit; zij zijn in de laatste ronde vrij en handhaven zich wederom in de tweede klasse. Ze staan nu derde en een snelle berekening leert dat ze ten minste vijfde worden met goede vooruitzichten op een vierde plek, er van uitgaande dat EVS tegen OSV in de laatste ronde zijn sportieve plicht vervult.