Avondcompetitie ronde 2: Winst tegen Stukkenjagers (deel 1).

Eindhoven heeft de avondcompetitie dit jaar na het gelijkspel in Dongen een bijzondere wending kunnen geven door de grote favoriet Stukkenjagers A te verslaan. Op de website van Stukkenjagers werd zelfs melding gemaakt van een historisch zeldzaam verlies van hun eerste team in de avondcompetitie.

De wedstrijd ging eigenlijk vlot richting een minimale winst. Op bord 3 bleek Fred te sterk in een stelling die hem goed paste. Bij uitzondering speelt hij dit seizoen in de avondcompetitie en met succes! Onze nieuwe sterspeler aan bord 1 Ludo schitterde in de verdediging van een toreneindspel, waar volgens de tegenstanders, het punt eigenlijk onterecht verdeeld werd. Op bord 4 hield Hans stand tegen de aanval en eindigde de partij ook met een remise tegen een sterkere tegenstander. Tot slot speelde Jos een goede partij op bord 2 en accepteerde een remise in een dame eindspel toen duidelijk was dat de winst voor ESV A binnen was.

Ad van Rijsewijk

Eindhoven A 2128 De Stukkenjagers A 2226 2½-1½