Op een warme zolderverdieping van het Kloosterhof in Leende speelden we onze laatste ronde voor de avondcompetitie klasse 2D, seizoen 2014/2015. Met het achtergrondgeluid van een orkest, met een beter repertoire en uitvoering dan we van Burghplan kennen, speelden we in retro sfeer een leuke wedstrijd.
Simon en Ad hadden weinig moeite met hun tegenstanders en waren het eerst klaar met twee vlotte overwinningen.
Simon won een pion en kreeg even later een kwaliteit geschonken. Ad speelde een Dame-gambiet , waarin een d-pion dwars door de zwarte stelling liep en een loper incasseerde. Een matnet was vervolgens voldoende voor het punt.
Op bord 1 speelde Frits tegen een sterke tegenstander (rating 2080) een gesloten Siciliaan. Beide koningsstellingen werden gaande de partij steeds verder open gezet.
Nadat wit in tijdnood kwam (10 zetten-3 minuten) ging zwart langer nadenken en dat werd hem uiteindelijk fataal, zowel op klok als op stelling.
Deze 3-0 voorsprong werd door Dennis gevolgd door een nul. Na een f4-opening werd Dennis verrast met een correct stukoffer wat hem twee pionnen achterstand gaf in het eindspel met paard tegen loper.
Promotie was echter niet meer mogelijk omdat Stukkenjagers zeker was van de eerste plaats.
Ad van Rijsewijk  (adhoc TL)

Avond D2; Ronde: 7; Datum: di 2015-04-14

De Toren A