Open NK Rapid voor jeugdteams in Mierlo 2014

Zondag 21 september vond in Mierlo het Open NK Rapid voor jeugdteams plaats. ESV was aanwezig met een C  en een E team.

Het C team doet al sinds 2009 in dezelfde samenstelling mee aan dit toernooi in Mierlo. De resultaten zijn eigenlijk ook ieder jaar hetzelfde:

• 2009: 2de in de E,
  • 2010: 3de in de D,
  • 2011: 3de in de D,
  • 2012: 2de in de D,
  • 2013: 3de in de C,

Dit jaar was, net als de meeste voorgaande jaren, STB weer oppermachtig. ESV jeugdlid Judah speelde mee op het vierde bord van STB. De tweede plaats ging naar het Duitse team van Markischer Springer. Tegen deze twee teams verloor ESV met 3-1. De andere wedstrijden werden gewonnen met 4-0 of met 3-1. Door deze solide prestatie eindigde het ESV team op de derde plaats.

IMAG0487

De persoonlijke scores waren: Sourav Bhattacharjee (6 uit 7), Luuk Baselmans (4 uit 7), Ties Schalij (5 uit 7) en Kritin Motamarri (4 uit 7)

Het E team speelde voor het eerst in deze samenstelling. Ze kwamen uit in een sterk veld met 14 teams. Moira-Domtoren en het combinatieteam van SV Deurne en JSC De Pionier hadden samen de koppositie. Wedstrijdpunten, bordpunten en weerstandpunten waren voor beide teams gelijk, uiteindelijk won het team uit Utrecht op 1 SB punt meer. Derde werd het team uit Almere. Het team van ESV eindigde op de 7de plek.

IMAG0471

De persoonlijke scores waren: Daan Baselmans (4 uit 7), Alexander Rutten (5 uit 7), Wendy Huang (4 uit 7) en Lieke van Dam (3 uit 7).

De complete stand staat op de toernooisite, er is ook een fotopagina.