Avondteam A verrassend puntloos na eerste ronde

Ondanks een stevig ratingverschil in Eindhovens voordeel op alle borden ging de eerste ronde voor de avondcompetitie helaas verloren.

Jos won als enige zijn partij. Rudy offerde een stuk om een aanvalsstelling te krijgen, maar kreeg daar te weinig compensatie voor. Enkele zetten later zat er te weinig in de stelling om door te spelen.

Alessandro had een soort Maroczy-bind met verwisselde kleuren en leek voordeel te hebben. Door een onnauwkeurige zet stortte ineens zijn stelling in en sloeg de balans de andere kant op.

Ondertussen had Hans een eindspel gekregen met loper tegen paard en een pionnetje meer, terwijl Julien na een geaccepteerde Morra-gambiet een spannende stelling had gekregen. Julien besloot een kwaliteit te geven voor een gevaarlijke vrije b-pion, wat waarschijnlijk een remise stelling opleverde. Met weinig tijd op de klok voor beide spelers overzag hij dat na Ta1? de vrijpion ineens verloren gaat. Het resulterende eindspel met een kwaliteit minder was niet te houden.

Hans probeerde het punt naar zich toe te trekken, maar zag te veel pionnen verdwijnen. Uiteindelijk hield hij de g-pion over, maar aangezien dit de enige soldaat op het bord was werd de partij remise.

1.
Sohier,J.(Julien)