NBSB Jeugdteamkampioenschappen

Hattrick voor ESV op het NBSB Jeugdteamkampioenschap.

Zondag 24 februari 2013 zijn het C team, het D team én het E team van ESV
Brabants kampioen geworden !

In de C klasse deed het alom bekende jeugdteam van ESV mee dat al sinds 2008 samenspeelt: Ankit, Ties en Kritin. Alleen Sourav was deze keer niet van de partij omdat hij met zijn school op wintersport was en Luuk Baselmans was vervangen door zijn oudere broer Sam. Het aantal deelnemende teams in de C klasse was dit jaar gering: twee om precies te zijn. Slechts de Pionier uit Helmond had ook een C team op de been kunnen brengen. Hoewel de Pionier dapper tegenstand bood stond er aan het eind van de dag 7-1 voor ons op het scorebord. Een troost voor de Pionier is dat de NBSB dit jaar twee teams mag afvaardigen naar het NK.

C-team

Het winnende C team. Vlnr: Kritin, Ties, Ankit en Sam

Ook in de D klasse was de opkomst gering. Naast ESV had alleen HMC een team ingeschreven. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd. De eerste turnus wonnen we, enigszins gelukkig, met 2½ – 1½. In de tweede turnus kon HMC dat niet meer goed maken: 2-2. Voor Charlie Tang en Arpit Agrawal was dit het eerste teamkampioenschap; Luuk Baselmans en Jaap Rooijmans zijn al meerdere malen met een ESV team Brabants kampioen geweest. Voor HMC geldt dezelfde troost als voor de Pionier.

D-team

Het winnende D team. Vlnr: Luuk, Charlie, Jaap en Arpit

Het E team had het veel zwaarder. Maar liefst acht teams speelden mee in de E klasse in een round robin competitie. De loting had bepaald dat we de twee belangrijkste concurrenten pas in de twee laatste ronden ontmoetten: de Pionier en HMC. De eerste vijf ronden wonnen we zeer overtuigend zodat we een straatlengte voorlagen toen we tegen de Pionier moesten aantreden. Enigszins overmoedig lieten we ons met 2½-1½ afdrogen. In de laatste ronde zou een 2-2 gelijkspel tegen HMC volstaan om de titel alsnog binnen te halen. Voor HMC zou een 2-2 ook niet ongunstig zijn: hiermee zouden ze tweede worden en zich plaatsen voor het NK. U raad het al: de wedstrijd eindigde in 2-2, maar niet zonder harde strijd waarin alle spelers vol voor de winst gingen.

E-team

Het winnende E team. Vlnr: Jesse, Yichen, Daan en Siem

Leuk is dat ons eerste (senioren-)team een beetje meedeelt in het succes van het E team. Siem van Dael behaalde op het eerste bord een score van 6.5 uit 7. Siem wordt getraind door Boris Friessen. Op het tweede bord was Jesse Allaart succesvol met 6 uit 7. Jesse wordt getraind door Erika Sziva. Om de uitslag te completeren: Daan Baselmans (jawel, het jonge broertje van Sam en Luuk) haalde 5 uit 7 op bord drie en Yichen Han 4½ uit 7 op bord vier. Yichen is nog maar net 5 jaar, daar kunnen we nog jaren plezier aan beleven.

Frits Schalij

Link naar de nieuwspagina van de NBSB.

1 gedachte op “NBSB Jeugdteamkampioenschappen

1. Pingback: Brabants kampioen (3x) | Eindhovense Schaakvereniging