De eerste thuiswedstrijd van het avondteam is goed verlopen. Voor de ogen van het thuispubliek werden drie punten gepakt tegen RDS A.

Het begon vrij voorspoedig. Jan Vosselman aan bord 1 gaf zijn tegenstander twee sets dubbelpionnen en al gauw gingen er veel stukken af, zodat een eindspel met gelijke lopers en een toren overbleef. Arnold van der Heijden had een dichtgeschoven stelling met zware stukken en gelijke lopers, waarbij zijn loper de goede kleur had. Beiden konden zonder veel risico doorspelen. Hans Bosscher  bouwde vanaf de opening aan een koningsaanval, die er veelbelovend uitzag. Rien de Böck was als eerste klaar. Na een Benkögambiet, kwam de pion zonder veel moeite terug, waarna een iets betere stelling overbleef. Ondanks een blunder werd een iets beter eindspel bereikt, wat na een tactisch grapje plots beslist was, 1-0. Vlak daarna had Jan remise gespeeld, het evenwicht was nooit echt verbroken. Hans wist de partij in zijn voordeel te beslissen, waarmee de matchpunten binnen waren met Arnold nog bezig. Hij moest in remise berusten, waarmee de eindstand op 3-1 kwam.

Rien de Böck

Vosselman , J.M. (Jan) 2055 Ham ten, J. (John) 1867 ½ – ½