Eindhoven 3 – De Vughtse Toren 1                Ronde 9

Wederom treurnis voor het 3e team

De laatste ronde moesten we tegen het sterke team van de Vughtse Toren 1. Peter Bouma kon niet meespelen, maar wilde wel vooruit spelen. Helaas was er niemand van de Vughtse Toren die vooruit wilde spelen. De 2e tegenvaller kreeg ik op de speeldag zelf om 12.15, Erik Bouwma had autopech en kon niet meespelen. Op bord 2 dus een reglementaire 0.

Nico speelde een sterke partij en boekte een belangrijke overwinning op bord 1 tegen de sterke Marc Viering, 1-0. Nico kan terugzien op een uitstekend seizoen.

Op bord 3 speelde Dennis, hij kwam helaas tekort tegen de sterke Evalina Getmanchuk. Jammer Dennis, maar verliezen hoort er ook bij.

Op bord 4 speelde Loek weer eens een goede partij en won van Henk van Evert.

Arnold speelde met zwart de Leeuw en kwam goed uit de opening, helaas deed hij een ongelukkige afruil en kwam verloren te staan. Hij bleef doorvechten, de tegenstander offerde een Toren waardoor alle grote stukken van het bord gingen. Arnold had nog een loper en Geert van Cruijsen zijn tegenstander Paard en Loper en allebei nog 5 pionnen. Dit bleek teveel van het goede en Arnold moest opgeven.

Ewout kreeg al vroeg in de partij een remise aanbod wat hij moest weigeren. Hij heeft geknokt voor wat hij waard was en behaalde met een pion minder toch een knappe remise.

Ook Henny haalde het niet tegen de sterke ervaren Tom Furstenberg.

Karel speelde een goede partij, maar helaas ook hij verloor.

Verlies met 5 1/2  –  2 1/2, maar !!! we zijn geen laatste geworden en een gedeelde voorlaatste plaats is het resultaat. Allemaal een fijne zomer en het volgende seizoen zien we wel weer. Bedankt voor jullie inzet, groetjes Arnold.

Eindhoven 3

De Vughtse Toren 1

Schellingerhout , N. (Nico) 1834 Viering , M.L.W.M. (Marc) 1913 1 – 0
Bouwmans , E. (Erik) 1742 Viering , W.A.L. (Wim) 1873 0R – 1R