Clubavond

Onze volwassenen clubavond wordt gehouden in Gemeenschapscentrum Lievendaal. Lievendaalseweg 3, 5652 SB Eindhoven.
Op maandagavond is de zaal om 19.30 uur open.
De jeugd speelt in De Internationale School Eindhoven,
Oirschotsedijk 14B, 5651 GC Eindhoven. Gebouw ro.
Maandagavond van 18:45 tot 20:00 (van 18:30 tot 18:45: Binnenkomen).

Voor informatie over de clubavond neem contact op met de secretaris.

Vanaf 19.45 wordt de interne volwassenencompetitie gespeeld. De speciale vorm  van het Zwitsers systeem laat toe, dat iedereen die wil spelen ook kan spelen. Wanneer men een keer verhinderd is, is dat in het  systeem op te vangen. Om zich te kwalificeren voor de einduitslag moet men volgens het reglement een minimum aantal partijen spelen. Om echt clubkampioen te worden is in de praktijk nodig dat men toch wel heel regelmatig meespeelt.

Aan de geanimeerde interne competitie doen zo’n 50 spelers mee,  waaronder de meeste spelers uit de top van de club. Wel is het mogelijk ook tijdens het seizoen te starten, men hoeft geen half jaar te wachten.

Met ingang van het seizoen 2019-2020 is er naast de reguliere competitie op tien, thans twaalf maandagavonden de mogelijkheid om deel te nemen aan een competitie met versneld tempo. (35 minuten + 10 seconden per zet p.p.p.p.)
De liefhebbers kunnen op die avonden desgewenst twee partijen spelen.

Op een zestal maandagavonden is er een wat luchtiger programma. Meestal een rapidtoernooi, soms een lezing of een andere alternatieve activiteit. Zie hiervoor de kalender.

De Raadsheer (het  clubblad) verscheen ooit 3x per jaar met o.a. de uitslagen en verslagen van de wedstrijden van de interne en externe competitie, maar daarvoor is deze website in de plaats gekomen.