Ook in de derde wedstrijd hebben we helaas geen punten kunnen pakken. Het leek er ook niet dat we ergens een kans zouden hebben tijdens de wedstrijd.

Vooraf waren we positief gestemd. We hadden twee invallers, Maar als die Walter Anema en Jan Toorman heten hoeven we ons daar geen zorgen om te maken.

Zelf was ik (Rien) als eerste klaar, (met de partij dan, niet het verslag). De opening leek nergens op, maar het bleef gecompliceerd. Zo gecompliceerd dat ik 1 kans heb gehad om de partij te winnen, maar die werd gemist.

Jochem leek veelbelovend uit de opening te komen. Na een gambiet gaf hij de pion terug en veroverde het loperpaar. Helaas werd dit niet meer dan remise.

Bij de partij van Bas was volgens mij het evenwicht bewaard gebleven, met een remise als gevolg.

Walter leek ten aanval te trekken op de koningsvleugel, maar zijn stelling viel daarbij uit elkaar, met een 0 tot gevolg.

Hans Ouwersloot won een pion in de opening en het zag er veelbelovend uit. Toen hij vervolgens een kwaliteit verloor leek het een moeilijke middag te worden, maar  hij pakte de ene na de andere pion en won de partij.

Hans van den Hurk bereikte zoals bijna altijd een flink gecompliceerde stelling in tijdnood. Helaas ging hij hier door zijn vlag.

Hans Bosscherkwam in een iets minder eindspel, waar hij normaal altijd goed verdedigt. Hier was het echter niet te houden.

Jan Toorman was als laatste bezig. Hij had een klein voordeeltje in een gesloten stelling. Hij ruilde de laatste set torens af om in het resterde dubbel paardeneindspel een pion te pakken, maar dit werd vresselijk gecompliceerd. Na veel voor alle omstanders onbegrijpelijke manouvres ging pion na pion van het bord, waarna er niets meer dan remise overbleef.

Daarmee bleven we steken op 2.5 punt. Het wordt tijd om matchpunten te pakken!

Ronde 3

Eindhoven 2