TKT 2018

TKT 2018   Juryrapport

Afgelopen seizoen werd zo’n beetje alles gewonnen door Bas. Hij won (net als vorig jaar!) de voor- en de najaarscompetitie en daarmee het clubkampioenschap voor de twintigste keer. De Frans-Eyckbeker ook net als vorig jaar voor Bas. Het kroegschaaktoernooi, georganiseerd door Rien, gewonnen door Bas. Alleen het eerste open rapidtoernooi op vrijdagavond werd een prooi voor Luuk en nu dan moet ik Bas teleurstellen omdat de belangrijkste prijs, de Twan Kastelijn Trophee 2018 gewonnen wordt door… iemand anders.

De genomineerden zijn, het zal u niet verbazen, Alessandro Di Bucchianico, Frits Schalij, Jan Toorman, Arnold van der Heijden en last but not least Ron van Hoogstraaten.
Zij allen hebben ook dit jaar weer hun best gedaan om zo goed en zo snel als mogelijk verslag te doen van de partijen uit de zaterdagcompetitie. Ik zeg zo snel als mogelijk omdat zij daarbij afhankelijk zijn van de medewerking van hun teamleden. Jullie dus. Ik kan niet genoeg benadrukken dat een verslag aan waarde wint als het kort na de wedstrijd gepubliceerd kan worden, liefst nog hetzelfde weekend zoals vroeger toen alles beter was en de Raadsheer op maandagavond na de externe kant en klaar lag. Dat waren nog eens tijden.
Probeer daarom op zaterdagavond of zondagochtend alvast een bestand met de gedane zetjes naar uw teamleider of de verslaggever van dienst op te sturen. Liefst met een verslag van uw gemoedstoestand tijdens de partij of een analyse van hoe het wel had gemoeten.
Ik mag hier niet vergeten te vermelden het verslag van het Kerstjeugdtoernooi door Ewout, de jeugdverslagen met foto’s van Frits, en de stukken die Frits, Jan en Cornelis hebben toegevoegd aan de ‘Schaakrubriek’ op onze website. Lees die verhalen !
En stuur zelf ook eens wat in. Een prachtige vondst achter het bord uit de interne competitie of iets over de geschiedenis of toekomst van onze club; alles is welkom.
(En het verkleint bovendien de kans dat ik volgend jaar gedwongen wordt de prijs aan mijzelf uit te reiken..) Mocht u niet zo goed zijn in schrijven, bedenk dan dat de winnaar van dit jaar mij in het voorjaar een schaakboek cadeau gegeven heeft…

Genoeg spanning opgebouwd. Vanwege zijn buitengewone inzet over een reeks van jaren en de zeer verzorgde verslaggeving van de verrichtingen van het eerste team mag de Twan Kastelijn Trophee het komend seizoen pronken op de schoorsteenmantel van: Alessandro Di Bucchianico !

De jury,

namens deze: Ron van Hoogstraaten